רעש וזיהום אוויר וסיכון להתקף לב

מתגוררים ליד כביש ראשי ? אתם בסיכון מוגבר להתקף לב בשל זיהום אוויר ורעש

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לב
חיים בעיר. מאת: מערכת פורטל הדוקטור- רפואה ובריאות.

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אנשים המתגוררים ליד כביש ראשי מגבירים את סיכון להתקפי לב בשל זיהום אוויר ורעש.

על פי החוקרים אנשים החיים ליד כבישים ראשיים סובלים מרעש רב יותר באופן המעלה את הסיכון שלהם להתקפי לב. החוקרים מעריכים כי הדבר נגרם בשל השפעתו של הרעש על העדר שינה או גורמים כמו יצירת הורמוני סטרס- לחץ נפשי כמו אדרנלין והורמון קורטיזול בדם, היוצרים עומס על הלב ולאחר זמן מובילים לסיכון מוגבל לתחלואה של הלב. עוד סבורים החוקרים כי זיהום האוויר קשור לסיכון מוגבר להתקפי לב בשל השפעת החלקיקים המזהמים על גופנו על ידי יצירת מחלות נשימה, בעיות לב ותחלואה הקשורה בדם. 

ממצאי המחקר נערכו על בסיס ניתוח תוצאות של 57,053 נבדקים מדנמרק בני 50 עד 64. במשך השנים 1988 ל2006 אותרו 1600 מקרי התקף לב בקרב אוכלוסיית המדגם.

מניתוח הממצאים העלו החוקרים כי כל עליה של 10 דציבלים בחשיפה לרעש הגבירה את הסיכון להתקף לב ב12%. עוד מצאו החוקרים כי משך חשיפה היה ארוך יותר לרעש, הוביל גם הוא להתגברות הסיכון להתקף לב.

הממצאים פורסמו בכתב העת PLOS ONE. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמרכז לחקר הסרטן של האגודה הדנית לסרטן בקופנהאגן שבדנמרק, חוקרים מהמחלקה לרפואה ציבורית באוניברסיטת קופנהגן, מהמחלקה למדעי הסביבה ומהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת ארהוס ברודקילד בדנמרק, מהמחלקה המדעית להערכת סיכונים באוניברסיטת אוטרכט, ומהמרכז למחלקות לב בבית החולים האוניבסריטאי בארהוס.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן