רעש- קווים לדמותה של הפרעה תרבותית

על ספרו של יעקב בורק- רעש- קווים לדמותה של הפרעה תרבותית

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: רעש- קווים לדמותה של הפרעה תרבותית
מחבר הספר : יעקב בורק
מספר עמודים : 318
סוג כריכה: רכה
תחום: פסיכולוגיה, מוות, חרדה, יחסים חברתיים, מערכות יחסים, בחירה, השפעה, רעש, נפש, בריאות נפשית, שמחה, איזון 

תקציר:  "רעשים מסוימים הם אמנם חיצוניים, אך מקורם של רבים מהם, הוא בתוכנו." כותב מחבר הספר" רעש- קווים לדמותה של הפרעה תרבותית" בפתח ספרו וממשיך "אלו הרעשים הנוצרים בד"כ כשאנו מנסים לבחון את מערכות היחסים שלנו ואת מקומנו בעולם. עודף רעשים כאלה עשוי להרחיק אותנו ממי שאנחנו באמת וממי שיכולנו להיות…. האם גם אתם יכולים לזהות את הרעשים בחייכם? למשל את הרחש הבלתי פוסק כמו השאלה כיצד האחרים רואים אתכם או הרעש שמכניס לחייכם הקושי להחליט… ואמצעי התקשורת המנסים ללכוד את תשומת לבנכם ואת כיסכם. את כל אלה ורבים אחרים ספר זה מגדיר כרעשים" ואת "תהליך הבחירה וההשפעה" כנגד הרעשים הללו.

בחלקו הראשון של הספר עוסק המחבר ברעשים הפנימיים- המגיעים במפנים וביניהם החשש מן המוות, רעשים חברתיים הקשורים לאינטראקציה עם אחרים בחברה, רעשים אישיותיים כמו "רעש האישיות הטורדנית" ועוד.
בחלקו השני עוסק בורק ב"מגברי הרעש"- תפישות מעוותות הטיות ונטיות פסיכולוגיות שמערימות קשיים על יכולתנו לראות את המציאות כפי שהיא, ומגבירים רעשים רגילים. בחלק השלישי מציג המחבר את הרעשים החיצוניים וביניהם "רעש האקראיות", רעש הסיפור", "רעש תרבות הצריכה", "רעש המומחים", "רעש המידע הרפואי" ועוד ובחלקו האחרון של הספר עוסק בורק ב"משככי רעשים" כלומר אמצעים יעילים להפחתת הטרדות היומיומיות הפנימיות והחיצוניות.

דילוג לתוכן