רפואה סינית לטיפול במחלת גאוט

מחקר: רפואה סינית מסייעת לטיפול במחלת הגאוט

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

חדשות חמותרפואה משלימה
אקופנקטורה- דיקור סיני. מקור: ויקיפדיה. מאת : Kyle Hunter

תוצאות מעולות לריפוי מחלת הגאוט עם רפואה סינית
הרפואה הסינית המסורתית משלבת צמחי מרפא ותכשירים המופקים מהם, דיקור ושיטות נוספות. במחקר השוואתי שעסק בטיפול בגאוט – שיגדון בדרך של רפואה סינית לעומת טיפול לפי הרפואה המערבית, תוצאות הטיפול היו שוות. 94.2% של ריפוי היה עם הרפואה הסינית, לעומת 94% עם הרפואה המערבית. ההבדל הבולט היחיד בין החולים בשתי הקבוצות היה בכך, שמשתתפי קבוצת הביקורת, שקיבלו את הטיפול המערבי, סבלו מתופעות לוואי רבות, בעוד שמקבלי הטיפול של הרפואה הסינית לא סבלו מכל תופעות לוואי שהן. לפי דברי דר' בייקר, המומחה לרפואה סינית, לריפוי בעזרת צמחי מרפא אין תופעות לוואי מסוכנות, כאשר הוא נעשה על ידי מטפל המומחה בנושא.

Ermiao wan

במחקר שפורסם בשנת 2004, בז'ורנל 'אתנופרמקולוג'י' דווח על כך שצמח המרפא הסיני Ermiao wan הפחית התנפחות ובצקת. ברפואה הסינית משתמשים בו לטיפול בחולי גאוט (שגדון) וחולים נוספים להם יש עודף של חומצת שתן. את הצמח ניתן להשיג אצל חברות העוסקות בצמחי רפואה סיניים. טיפול זה ינתן רק על ידי רופא ברפואה סינית.

Meadow saffron, זעפרן
הצמח Meadow saffron (זעפרן, אבקת פרחי כרכום) מייצר את האלקלואידים כולחיצין וכולחיצואיד. לשניהם יש השפעה משככת כאבים ומשתנת, שמקילה על כאבי הגאוט, על המצב הדלקתי ועל הבצקת – אצירת נוזלים מסביב לפרקים המודלקים בחולי השיגדון. כולחיצין מצוי גם בתרופות קונבנציונליות לטיפול בגאוט. טיפול בחומר זה חייב להיעשות בזהירות מרבית על ידי איש מקצוע מיומן, בגלל הרעילות שלו.

Dandelion, שן ארי
צמח מרפא נוסף המקל על כאבי גאוט הן ברפואה הסינית והן במערבית הוא Dandelion – שן ארי. ברפואת הצמחים משתמשים בשן ארי בזכות תכונותיו המשתנות והאנטי דלקתיות. אופן השימוש הוא כתה צמחים או כחבישות באזור הפגוע. הצמח גם מפחית בצקת מסביב לפרקים. הוא מזרז הפרשת חומצת שתן, שהיא אחראית לדלקות פרקים מסוג גאוט.

Burdock root
שורש הצמח Burdock משמש כמשכך דלקות ומצמצם בצקות ברקמות. מטפלים בצמח Burdock root כאשר יש בצקות ברקמה שמסביב לפרקים, כצמח משתן טבעי, שעוזר להפחתת בצקת. יש להשתמש בשורש כתה או כחבישות בטיפול חיצוני. השורש ראוי למאכל וניתן לבשלו או לאוכלו חי מגורר בסלט. נרשמו מקרים, שבעקבות טיפול חיצוני עם צמח זה הייתה פריחה מקומית בעור.

הקזת דם
למרות שטיפול הקזת דם איננו פופולארי כיום במערב, כפי שהיה לפני מאות שנים, ברפואה הסינית שוב מטפלים בעזרתו בגאוט. במחקר שהופיע בעיתון לרפואה סינית מסורתית בשנת 2010 הוצג מקרה של 34 חולי גאוט במצב אקוטי להם ניתן טיפול שכלל הקזת דם וצמחי מרפא סיניים. התוצאות היו שמצבם של 21 מתוך 34 השתפר, מה שנחשב סטטיסטית לטיפול יעיל. כמובן שאין לעשות טיפול זה לבד.

מקורות:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20397456
http://www.nlm.nih.gov
http://www.ncbi.nlm.nih.gov
http://bluepoppy.com
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378874104001825
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000422.htm
http://pharmacology.georgetown.edu/urbanherbs/burdock.htm
Chinese herbs and Traditional Chinese Medicine cure gout: Studies
NaturalNews, Thursday, June 27, 2013 by: JB Bardot

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן