רשות החדשנות ובייקרסט נלמדות בהזדקנות

בייקרסט הקנדית ורשות החדשנות משלבים כוחות כדי להילחם בהזדקנות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

גיל הזהב
התעמלות בגיל מבוגר. ג.קרטר בריצה. מקור: ויקיפדיה.

בייקרסט הקנדית ורשות החדשנות משלבים כוחות כדי להילחם בהזדקנות

'בייקרסט', מרכז לחקר מדעי הבריאות והזקנה (Baycrest Health Sciences) הקנדי מטורונטו, בעל שם עולמי המשתף פעולה (בין ביתר) עם אוניברסיטת טורונטו בטיפול ומחקר בתחומי מדעי המוח ותופעות הזקנה, חתם על הסכם רב שנתי לשת"פ במו"פ עם רשות החדשנות. המוסדות ישתפו פעולה יחד במטרה לעודד יזמות לצורך מציאת פתרונות אבחנה וטיפול במוח ומחלות הזקנה. אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות: "אנו מצפים לתוצאות מצוינות, מדעית וכלכלית, משילוב הכוחות בין ישראל וקנדה כתוצאה מהסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין רשות החדשנות לבייקרסט".

ההסכם, בין רשות החדשנות הישראלית לבין המרכז לחקר מדעי הבריאות והזקנה, 'בייקרסט', הוא רק אחד מ-11 הסכמים דומים, שנחתמו בין ישראל לקנדה במסגרת ביקור של משלחת עסקית-טכנולוגית מאונטריו, קנדה, בשבוע שעבר. מדובר במשלחת הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם מארץ המייפל ומפרובינציית אונטריו – בירת הכלכלה והטכנולוגיה הקנדית: 180 אנשים, ביניהם ראש ממשלת אונטריו, שר הכלכלה, שר הבריאות, ראשי ארגונים, אוניברסיטאות מובילות בקנדה, אנשי עסקים ותעשיינים המחפשים לעשות עסקים במדינת החדשנות "STARTUP NATION". במסגרת ההסכם חתמו המוסדות על תכנית שת"פ ייחודית, הידועה בשם Solution Validation (SV), שתחבר בין יזמים וחברות מישראל עם ארגוני בריאות ותמיכה לקהילת הגיל השלישי, במטרה למצוא פתרונות וטכנולוגיות חדשנות לשיפור והקלה של אוכלוסיית הגיל השלישי בתחום מחלות המוח ותופעות ומחלות בזקנה ולהפיץ אותם בצפון אמריקה.

אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות אומר כי: "ההסכם מהווה התחייבות עמוקה בין ישראל לפרובינציית אונטריו הקנדית, שמטרתה לקדם רעיונות ופתרונות חלוציים שישפיעו באופן חיובי ובריא יותר על תהליכי ההזדקנות של האוכלוסייה. אנו מצפים לתוצאות מצוינות, מדעית וכלכלית, משילוב הכוחות בין ישראל וקנדה ובין רשות החדשנות לבייקרסט".

ד"ר ויליאם רייכמן, נשיא ומנכ"ל בייקרסט מדעי בריאות, אמר כי "בייקרסט מחויבים לעבוד עם החוקרים והיזמים המובילים בעולם על מנת למצוא דרכי התמודדות עם אתגרי הזדקנה. רשות החדשנות הישראלית תהווה תמיכה ישירה לבריאות המוח ולחידושים טכנולוגיים בתחום ההזדקנות בצפון אמריקה".

ישראל שמאי, מנהל התכניות שת"פ עם האמריקות במתימו"פ אומר כי "ההסכם החדש מהווה הזדמנות ייחודית לחברות מו"פ בישראל לבדוק את יעילות הביצועית וטיפולית של המוצרים שלהם באווירה אמתית של אחוזת מגורים לגיל השלישי בבייקרסט, לשפרם לקדם בכך את החדרתם לפלח שוק זה. לבייקרסט תהיה האפשרות לבחון ראשונים את המוצרים החדישים של חברות מישראל ובכך להיות חלוצה בצפון אמריקה בקליטת טכנולוגיות ומוצרים לטיפול והקלה במחלות ותופעות בזיקנה".

דילוג לתוכן