רשות החדשנות תממן 8 פרויקטים משותפים באמצעות קרן קנדה-ישראל

רשות החדשנות תממן 8 פרויקטים משותפים בסכום כולל של כ-15 מיליון ש”ח באמצעות קרן קנדה-ישראל ((CIIRDF

שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין ישראל לקנדה מקבל חיזוק משמעותי נוסף: מועצת המנהלים של קרן קנדה-ישראל, CIIRDF, אישרה 8 פרוייקטי מחקר ופתוח חדשים וחדשניים של חברות ישראליות בשת”פ עם חברות קנדיות בתחומי החקלאות, רובוטיקה, תקשורת לווינים, מזון וקלינטק. קנדה היא שותף חדשנות מרכזי לישראל, כשקרן קנדה-ישראל CIIRDF היא רק אחת מתוך מסגרות המימון שרשות החדשנות מפעילה עם קנדה, תוכניות שת”פ נוספות הן עם קוויבק, אונטריו ותוכניות בדיקה והרצה בתחומי בריאות ותחבורה חכמה. תקציב המו”פ הכולל של הפרוייקטים שאושרו בשנה האחרונה בין שתי המדינות עומד על 42 מיליון ש”ח.

רשימת החברות הזוכות במימון מהקרן:

FFR Robotics – בתחום רובוטים לחקלאות
גילת רשתות לווינים בע”מ – בתחום תקשורת ךווינים
אטלנטיום טכנולוגיות – בתחום קלינטק/מזון
קנופי מדיה בע”מ (גיאואדג’) – בתחום ICT
אפקון בקרה ואוטומציה בתחום קלינטק
סי-נייצ’ר בתחום חקלאות
אינובופרו בתחום חקלאות
פלורה-פוטוניקה בתחום חקלאות

שר הכלכלה אלי כהן: קשרי החדשנות בין ישראל לקנדה קיימים כבר יותר מ- 40 שנה. מדובר במנוף כלכלי בילטרלי חשוב מאין כמוהו, המחבר בין חברות, חוקרים, ויזמים ישראלים וקנדיים. שיתוף הפעולה הטכנולוגי שלנו עם קנדה, על מגוון ערוציו הוא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ולאקוסיסטם הטכנולוגי שלנו”.

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “קנדה מפעילה מערכות חדשנות מתקדמות ומפותחות מאד הן ברמה הפדרלית והן ברמה המקומית. רשות החדשנות מפעילה מגוון תכניות ברמות שונות שמאפשרות לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומים שונים ליהנות ממערכות חדשנות אלה ולשתף פעולה עם חברות וגופים קנדיים.

הקרן הדו-לאומית קנדה-ישראל (CIIRDF), שמפעילה רשות החדשנות, הכריזה הבוקר (26.3) כי תאשר מימון ל-8 פרויקטים חדשניים בסכום כולל של כ-5 מיליון דולר קנדי. הפרויקטים שקיבלו מימון הם מתחומי החקלאות, רובוטיקה, תקשורת לווינים, מזון וקלינטק. (רשימה מלאה של החברות הזוכות מצ”ב מטה).

הקרן הדו-לאומית קנדה-ישראל (CIIRDF ) הוקמה ב-1994 ומאז עוסקת בחיבור בין חברות טכנולוגיה משתי המדינות ובהשתתפות במימון של פרויקטי מו”פ משותפים. בנוסף לקרן הדו-לאומית, מפעילה רשות החדשנות עוד מספר הסכמי שת”פ נוספים עם קנדה, ביניהם ההסכם עם מחוז אונטריו, במסגרתו אושרו בחודש שעבר 4 פרוייקטים משותפים בתחומי קלינטק, חקלאות, תעופה וחלל, ו-ICT בסך כולל של 1.5 מ’ דולר קנדי והסכם נוסף עם מחוז קוויבק, שנחתם בחודש מאי של השנה שעברה, ובמסגרתו כבר אושרו 4 פרויקטים של חברות ישראליות וחברות קנדיות בסך כולל של כ-3.5 מ’ דולר קנדי. בנוסף מופעלות ע”י רשות החדשנות תוכנית ייעודית לוולידציה של פתרונות בריאות לקשישים בבתי חולים קנדיים וכן תוכנית חדשה בתחום התחבורה החכמה.