רשם הירושות – ביצוע פעולות ומידע

רשם הירושות משמש כגורם המוסמך מטעם הרשות השיפוטית. רשם הירושות מכונה גם הרשם לענייני ירושה. לשכות הרשם לענייני ירושה הינם יחידות מסונפות לאגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

רשם הירושה – כניסה למערכת למידע וביצוע פעולות

במידה וברצונך מעוניין להכנס לרשם הירושות במערכת אינטרנטית מקוונת, היכנסו לכתובת הבאה:

https://inheritance.justice.gov.il/RashamYerusha/#/home

במערכת רשם הירושות ניתן לברר מידע על בקשות שהוגשו בעניני ירושה, צוואה ועזבונות. זאת במידה והתיק אינו משויך לבית המשפט לענייני משפחה. באמצעות המערכת המקוונת ניתן לקבל מידע על מצב בקשות שהוגשו לרשם הירושות.

רשם הירושות- מיהו וכיצד מגישים בקשות ומאתרים מידע ברשם לענייני ירושה. צילום: herbinisaac Pixabay
רשם הירושות- מיהו וכיצד מגישים בקשות ומאתרים מידע ברשם לענייני ירושה. צילום: herbinisaac Pixabay

רשם הירושות – ביצוע פעולות ומידע: כיצד מגישים בקשות, מסמכים ומקבלים מידע על תיקים של סוגי צוואות שונים וצווי ירושה בלשכת הרשם לענייני ירושה ? המערכת המקוונת של רשם הירושות מאפשר לעשות פעולות אלה ואחרות.

איתור בקשות – הרשם לענייני ירושה

המערכת מאפשרת להוריד צווי ירושה שרשם הירושה הנפיק. עוד מאפשרת המערכת בדיקה של בקשות ירושה על שם אנשים שנפטרו. ניתן לחפש באמצעותם גם בקשות ירושה בבתי דין רבניים ובבתי המשפט. מערכת מקוונות של רשם הירושות מאפשרת גם בירור של מתן תגובת היועמ”ש לבקשות עזבון ונושאי מעמד אישי. להשלמת מסמכים והגשת בקשות:

https://inheritance.justice.gov.il/RashamYerusha/#/bakashot

בנוסף, מערכת רשם הירשוות מאפשרת להגיש מסמכים ובקשות בעניני ירושה, צוואות ועזבון. כך למשל אפשר באמצעות המערכת להגיש מסמכים, להשיב לדרישות, לקבל העתקי צווים. כמו כן ניתן באמצעות המערכת להגיש תיקון או ביטול צו ירושה או צו קיום צוואה. ניתן גם להגיש בקשה לתיקון טעות סופר, הוספת פרים, עיון בתיק ועוד.