שאלון האם אנחנו מתאימים

18 שאלות שאלון האם אנחנו מתאימים המיועד לסייע לנו לגלות מה מידת הפערים בתפיסות, רגשות, צרכים, הרגלים ואמונות בין בני הזוג ומה מידת ההתאמה בקשר

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהיחסים זוגיים
שאלון האם אתם מתאימים
שאלון התאמה זוגית מיועד לעזור לנו לבדוק האם אנו מתאימים בזוגיות. שאלון זה מפרט שאלות שיעזרו לנו לברר עד כמה והאם אנחנו מתאימים. השאלון מציע 19 שאלות לבחון את מידת מידת ההתאמה בקשר הזוגי בהיבטים שונים. רבים המתחילים קשר זוגי או מצויים בתוך זוגיות שואלים איך לדעת אם אנחנו מתאימים. כבר לפני שנכנסים לקשר זוגי ובטח שלאחר התחלתו אנשים רבים תוהים עד כמה הם מתאימים זה לזה. השאלה איך לדעת האם אנחנו מתאימים תופסת מקום משמעותי.
השאלות לגבי מידת ההתאמה צפה ועולה לעתים קרובות כאשר מתחילים להתוודע אל בן או בת הזוג. הרצון לברר עד כמה ישנה התאמה זוגית בין בני זוג פוטנציאלים שכיחה בתחילת קשר. עם זאת גם במהלך קשר זוגי בני זוג תוהים עד כמה הם דומים, מה הפערים ביניהם ומה מידת החפיפה, ההתאמה וההרמוניה ביניהם.
במיוחד בעיתות משבר וקשים חריפים אנו תוהים מה מידת הפערים בתפיסות ועד כמה אנו מתאימים לבן או בת הזוג. השאלות שלפניכם לא מהוות תחליף לייעוץ זוגי. שאלות התאמה אלה מיועדות להעניק לנו זווית הסתכלות כללית על התפיסות של בן או בת הזוג, האמונות והרגשות באופן שיכול לסייע לתאום ציפיות.

התאמה זוגית

השאלון לא יכול לתת תמונה אמיתית לגבי השאלה האם אנחנו מתאימים. ואולם, הוא יכול לשפוך אור על פערים בתפיסות או הרמוניה בהשקפות ובצרכים והרצונות בין בני הזוג. שאלות אלה יכולות לסייע להכיר טוב יותר את בן או בת הזוג ובאופן עמוק להקיש על מידת ההתאמה. השאלון יכול לספק בידנו כלי הערכה ראשוני להבנת התאמה או פערים במטרות, יעדים, תקשורת, יחסים, אמונות, הרגלים, תפיסות וצרכים.
רבים פונים לקבלת טיפול זוגי או להשתתפות בסדנאות זוגיות ושיפור האהבה והיחסים. חשוב לזכור כי במידה ואנו חווים קושי רגשי, מצוקה, משבר זוגי או בעיות במערכת היחסים, כדאי לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי. טיפול זוגי או טיפול רגשי אינדיבידואלי יכולים לסייע לשיפור והתפתחות אישית וזוגית. חוסר התאמה זוגית עלולה להשליך על טיב הקשר, על איכות החיים, שביעות רצון והרווחה הפסיכולוגית. לכן רצוי לתת מענה לחוסר התאמה זה ולשיפור והעצמת הקשר במגוון דרכים מקצועיות.
שאלון התאמה לזוגיות בין פרטנרים זה שלפניך כולל 18 שאלות. השאלות מיועדות לצייר תמונה כללית להבנת התפיסות, הרגשות, הצרכים והרצונות של בת או בן הזוג.

19 שאלות שאלון האם אנחנו מתאימים

השאלון משמש ככלי עזר מעצים. נוכל לגלות באמצעותו לגבי בן או בת הזוג עד כמה יש התאמה עם בת הזוג, האם אנחנו מתאימים ועד כמה אנו מתאימים. להלן שאלות הזוגיות להיכרות ביחסים והבנת ההתאמה והפערים בצורה טובה יותר:

  1. מהו הדבר שהכי משמח אותך כשבן או בת הזוג עושים למענך ?
  2. מהן שלוש התכונות הכי מעצבנות, מכעיסות ולא נעימות לדעתך שיכולים להיות בבן או בת זוג כלשהו ?
  3. אילו התנהגויות לדעתך הכי חשובות כדי לקיים זוגיות בריאה ומהנה ?
  4. מהם לדעתך הנושאים החשובים ביותר שבני זוג יהיו אקטיביים לגביהם ויפעלו למען בן או בת הזוג ?
  5. לאילו צרכים חשוב בעיניך שהפרטנר/ית יהיו קשובים ברמה הרגשית במהלך הזוגיות ?
  6. מה מאפיין את טיב התגובות שלך כשאת/ה חווה ביקורת מצד בן או בת הזוג ?
  7. מהם הדברים שהכי מוציאים אותך משלוות רוחך?
  8. מהן תפיסותיך הפוליטיות, ערכיות, אידאולוגיות ?
  9. מה הם סוגי הבילויים שהכי מעניינים, מספקים ומרגשים אותך ?
  10. מהם סוגי הרגשות שאיתם אתה מתמודד באופן הכי שכיח בחייך? מה היית מצפה מבן או בת הזוג לעשות למענך לגבי רגשות אלה ותהליכים אישיים אלה שלך ?
  11. מהי עמדתך לגבי התנהלות כלכלית? חסכון? בזבוז כספים? איך צריכה להתנהל כלכלת הבית ?
  12. מה לדעתך צריכה להיות מדיניות הבילויים החודשית ? האם בני הזוג צריכים תמיד לבלות יחד? מתי לגיטימי לצאת לבלות לבד אם בכלל? האם הבילויים צריכים להיות משותפים ? מה קורה כשאין התאמה ברצון לבלות באותם בילויים ?
  13. מה דעתך לגבי קיום של יחסים, אינטימיות, מגע, יחסי אישות – בהיבטים הנוגעים למידת פתיחות, תכיפות, העדפות, גיוון ?
  14. מהי אמונתך הדתית ? האם לדעתך אלוהים קיים? באיזה אופן? באיזו מידה לדעתך יש לקיים את הוראות הדת וציוויה ?
  15. מה דעתך על הקמת משפחה? האם ברצונך להקים משפחה? כמה ילדים צריכים להיות במשפחה אופטימלית לתפיסתך ? איך מראית משפחה מושלמת בעיניך ?
  16. מהם הערכים הזוגיים שהיית רוצה שיהיו בזוגיות שלך ? למה ? מה הערכים וההתנהגויות שאתה מסתייג מהם ?
  17. כיצד את.ה רואה את תפקידך כהורה לילדים? אילו ערכים, תובנות וסיוע יש לתת להם מצידך? האם וכיצד יש להתנהג איתם ? מה חשוב לדעתך לתת לילדיך על מנת שיגדלו ויהפכו בוגרים שמחים, מתפקדים ובריאים ?
  18. מה לדעתך חשוב לעשות בזוגיות כדי שתהיה בה יותר הכלה, קשב, רגישות והנאה ?
  19. מהן עמדותיך לגבי קורסים, הכשרות, תארים, לימודים אקדמיים, מה היית רוצה לעשות בתחום זה? איך זה עולה בקנה אחד עם המשפחה ועם הזוגיות ? מה נדרש מבן או בת הזוג בעיניך בנושא ?

דילוג לתוכן