שאלות התאמה ביחסים וזוגיות

שאלות התאמה ביחסים וזוגיות יכולות לסייע מאוד להבין את בן או בת הזוג. שאלון יחסים זוגיים מסייע להכיר טוב יותר את הפרטנר ולאמוד את ההתאמה. אז מה כדאי לבדוק בזוגיות וביחסים ?.

לעתים בשלב המקדמיים של תחילת הקשר הזוגי ובוודאי בשלב המאוחרים של הזוגיות בני הזוג רוצים להבין מה הפערים הקיימים בזוגיות ואיך לשפרם. בני הזוג מבקשים לגלות עד כמה את או אתה מכיר את בן או בת הזוג. לעתים קרובות בני הזוג יכולים להעזר בייעוץ זוגי לשם כך. לפעמים בני הזוג מקבלים מענה בקורס זוגיות.

רבים פונים לייעוץ זוגי רק כאשר הם מרגישים שהגיעו מים עד נפש והם כבר במשבר. זוגות רבים תרים אחרי מענה בטיפול זוגי או סדנה זוגית. בני זוג רבים שמרגישים שהזוגיות צריכה שינוי פונים לסדנה זוגית לחיזוק הקשר או חווית סדנת אינטימיות זוגית.זאת משום שההתאמה בין בני הזוג אינה טובה, השיח ביניהם לא מתנהל באופן טוב ומגוון סיבות אחרות.

לפעמים חוסר ההתאמה ביחסים היא בנושאים משמעותיים במיוחד. לכן, חשוב לעשות התאמה זוגית בציפיות לפני הכניסה לזוגיות. גם תיאום ציפיות אחרי שנכנסים לזוגיות היא בעלת חשיבות ופתח לשיח.

לעתים קרובות כשבני הזוג משוחחים, מתאמים ציפיות וחולקים את הרצונות והכמיהות, ניכר שיפור בזוגיות. תיאום התפיסות יכול להעצים את הקשר ולסייע לברר פערים. פערים גדולים מאוד בתפיסות יכולים לגרור החלטה מראש לגבי הזוגיות, האם להכנס אליה ואם כן אז כיצד להציף ולטפל בפערים.

שאלות התאמה בזוגיות ויחסים. צילום:Pexels-valentin-antonucci
שאלות התאמה בזוגיות ויחסים. צילום:Pexels-valentin-antonucci

15 שאלות התאמה ביחסים וזוגיות

כמובן שחוסר התאמה ובעיות בזוגיות מצריכות טיפול של מומחה. לצד זה, במקרים רבים, אחת הדרכים לנסות להבין מה הן חוסר ההתאמות בזוגיות היא לשאול שאלות ולפתוח בשיח. לרוב כשבני זוג משתפים זה את זה בזוגיות, הדבר מסייע לקשר.

נוכל לשאול שאלות שעוסקות במספר היבטים ונושאים. למשל לשאול שאלות את בן או בת הזוג הפוטנציאלי לגבי יחסים אינטימיים, ביטוי אהבה, בילויים, העדפות תרבותיות, אמונות דתיות ותפיסות פוליטיות. את השאלות נשאל לפי מה שמעסיק אותנו וחשוב לנו. אז מה נוכל לבדוק בזוגיות ויחסים:

  1. מה הכי חשוב לך לקבל מבן הזוג ? מהם ההיבטים הרגשיים והנושאים הכי חשובים לזוגיות בעיניך?
  2. על מה לא תתפשר.י במערכת יחסים ? מה הדבר שהוא קו אדום מבחינתך ברמה הזוגית ?
  3. אילו בילויים מועדפים עליך ? מה סוגי העיסוקים בשעות הפנאי ?
  4. מה התפיסה שלך לגבי האופן שבו בני הזוג צריכים להתנהל מבחינה כספית?
  5. האם את.ה רוצה ילדים ? כמה ילדים את.ה רוצה ?
  6. מה התפיסות שלך על קיום יחסים אינטימיים? באיזו תדירות?
  7. מהם היעדים והמטרות שלך לגבי לימודים (אקדמיים, הכשרות, פנאי)?
  8. מהן התפיסות והאמונות הדתיות שלך ?
  9. איך לדעתך יש לחנך את הילדים ? האם ובאילו מקרים תכה את ילדיך לשם חינוך? מה הערכים החינוכיים הנכונים לדעתך ?
  10. מה את.ה חושב על הכנסות והוצאות משק הבית ואיך צריך להתנהל כלכלית מבחינת בזבוזים ופינוקים ? כמה רכבים להחזיק? איזו רמת חיים ? כמה חוסכים?
  11. מהי בעיניך התנהלות כלכלית נכונה ? האם את.ה מצליח.ה להתנהל כלכלית באופן מאוזן ? מהם היעדים הפיננסים שלך ? חסכון? קניית דירה ? דירה להשקעה ?
  12. מהן התפיסות הפוליטיות שלך?
  13. האם לדעתך לגיטימי שבן או בת הזוג יוצאים רק עם חברים או בני משפחה לפעמים ? בלי בן או בת הזוג. לאן? באילו מקרים ?
  14. כשאת.ה מתווכח.ת, איך לדעתך חשוב לנהל את הוויכוח ? ומול הילדים ?
  15. בנושאים שאין הכרעה בה, מי לדעתך איך צריכה להתקבל ההחלטה הסופית?