שאלות משחק טריוויה למשפחה

שאלות משחק טריוויה למשפחה- 20 שאלות ורעיונות לחידון טריוויה ושאלות לבני המשפחה כפעילות מעניינת וחוויתית לאירועים שונים בחידון אודות בני משפחה שונים ואירועים

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות המשפחה
פעילות למפגש משפחתי. צילום: pixabay Erika Varga

בני משפחה, הורים ואחים מתכנסים לעיתים קרובות במסגרת אירועים משפחתיים, מסיבות יום הולדת או סתם לערב הווי איכותי ותרים אחר רעיונות להפעלה בזמן המפגש המשפחתי. קיימים רעיונות שונים של משחקים וחידונים למשפחה. מלבד חידון טריוויה לילדים או מבוגרים לגבי ידע כללי או תחומים מסוימים, ישנן דרכים שונות לשחק יחד בפעילות חברתית בעלת ערך היוצרת לכידות. אחד המשחקים הוא שאלון טריוויה. שאלות משחק טריוויה למשפחה מהווה פעילות פנאי מהנה. זוהי הזדמנות להכיר טוב יותר את בני המשפחה. שאלות משחק הטריוויה למשפחה יאפשר ערב חוויתי, מבדר ומעשיר. משחק זה יכול לשמש כפעילות יום שישי מהנה בחיק המשפחה. או לשמש כאחד מבין המשחקים המשפחתיים ליום שבת בחברותא.

לפניכם הצעות לשאלות טריוויה למשפחה. חידון טריוויה לבני המשפחה השואל את המשתתפים על האחרים הוא פעילות מהנה שניתן לגוון בה את הערב. הצעת משחק טריוויה לבני המשפחה כולל שאלות על ההורים, האחים, הסבתא והסבא, דודים ובני משפחה רחוקים יותר. שאלות טריוויה על בני המשפחה כוללות התייחסות גם לאירועים משפחתיים. כלומר לא רק שאלות טריוויה על בני המשפחה עצמם.

שאלות הטריוויה לבני המשפחה הינן פעילות חברתית ייחודית שניתן לשלב בארוחת ערב משפחתית או בפעילות כמו יום הולדת או מפגש פנאי ונופש. להלן מופיעות הוראות לביצוע חידון משפחתי זה. לפני שאלות הטריוויה למשפחה מופיעים טיפים, אפשרויות הנחיה והצעות איך לבצע את השאלות באופן מהנה יותר.

איך להעביר את חידון שאלון הטריויה למשפחה

בזמן שאלון הטריוויה כשמפעילים את בני המשפחה אפשר לבצע את החידון לפי ההנחיות. יחד עם זאת אפשר להוסיף בידור, רוח שטות, גיוון, יצירתיות וחדשנות באמצעות דרכים נוספות. למשל לעשות את החידון בליווי מצגת פאואר פוינט. או לעשות את השאלות של משחק הטריוויה למשפחה באמצעות לוח. על הלוח יכולה להיות מחוגה ועיגול. בעיגול מופיעות שאלות לנושאי הטריוויה. כל אחד מהמשתתפים מזיז את המחוגה. לפי המקום בו המחוגה עוצרת השאלה שהוא יישאל נקבעת. בצעו את השאלון בהנאה, הומור וחן. תוכלו להגות שאלות טריוויה אחרות.

מי שמעביר את הנחית הטריוויה יכול לעטות מסיכה, תחפושת או כובע משעשע. אפשר להוסיף פרסים לחידון. ניתן להציג כאמור את השאלות על מצגת. אפשר לשלב במצגת תמונות משפחתיות בתשובה לשאלות. לפניכם הדרכה לפעילות ואז 20 שאלות טריוויה מעניינות לפעילות פנאי למשפחה.

בחידון הטריוויה אפשר לתת לכל משתתף מהמשפחה שאלה ומי שצובר מבין המשתתפים את מירב הנקודות זוכה. כשמשתתף אינו עונה נכונה השאלה עוברת למשתתף שיושב לידו. אפשר גם לחלק את המשפחה לכמה קבוצות. הקבוצות מתחרות ביניהן.

20 שאלות טריוויה למשפחה

  1. כמה שנים ההורים או סבא וסבתא במשפחה נשואים ?
  2. לאן נסעו בני המשפחה לחופשה המשפחתית הראשונה ?
  3. איזה סוג אוכל סבא וסבתא הכי אוהבים  ?
  4. לאן נסעו ההורים לירח הדבש שלהם ?
  5. באיזה גיל הביאו סבתא וסבא את ההורים לעולם ?
  6. כמה זמן לפני שנישאו הסבתא והסבא או ההורים היו חברים ?
  7. מה כל בן משפחה עשה בשירות הצבאי ?
  8. מה התחביב האהוב על דוד מסוים או דודה ?
  9. מה הסרט הראשון שההורים לקחו את אחד הילדים אליו ולמה  ?
  10. איפה סבא וסבתא, דוד ודודה או ההורים התחתנו ?
  11. מה היתה העבודה הראשונה של סבא סבתא או אחד ההורים ?
  12. מה למד אחד מבני המשפחה ?
  13. איזו מבוכה משפחתית עשה מישהו מבני המשפחה במקום כלשהו ?
  14. איזו שמחה משפחתית חגגו בני המשפחה בשנה מסוימת ?
  15. מה היתה המכונית הראשונה של בני ההורים, דודים או בן משפחה אחר?
  16. איך בני משפחה כמו דודים הכירו זה את זו ?
  17. מה אחד מבני המשפחה הכי אוהב לאכול ?
  18. למי מבני המשפחה אין מצבר רוח בבוקר ?
  19. מי מבני המשפחה הכי טיפוס של לילה?
  20. מה עשו בני משפחה מסוימים בשנים מסוימות . נניח מה עשה האבא בשנת 1985 ? במה עבד או איפה למד ?

דילוג לתוכן