שבע ברכות לחתונה אזרחית

שבע ברכות אלטרנטיביות אלה לחתונה חילונית. שבע ברכות לחתונה אזרחית- ברכות אלטרנטיביות לחתונה חילונית או כנוסח משלים של ברכות במהלך חופה.

שי לביא

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
שבע ברכות אלטרנטיביות לחתונה חילונית. צילום: Pexels trung-Nguyen

שבע ברכות לחתונה אזרחית מפורטות לפניכם למי שמעוניין בברכות אלטרנטיביות לחתונה חילונית או להוספת ברכה רגילה במהלך חופה. בשבע ברכות אלטרנטיביות אלה לחתונה חילונית ניתן להשתמש גם בחתונה רגילה כטקסט מלווה. ואולם הללו מוצעות גם למי שאינו רוצה כלל להשתמש בנוסח שבע ברכות לחופה השאוב מן המקורות בלבד.

המשמעות של שבע ברכות לחופה כוללת היבטים שונים של הודיה על החיבור הזוגי, שייכותנו החברתית, יצירת הסביבה ועצם קיומנו. במשמעות של שבע ברכות ישנה התייחסות לכך שהאדם מברך את עצם יצירתו והגעתו לעולם. במעגל הראשון המשמעות היא להודות על עצם הקיום של הפרט בעולם, כישות עצמאית, המתנהלת בחיבור עם הסביבה האנושית והטבע. בהיבטים נוספים משמעותן של שבע הברכות היא להודות על קיומה של האנושות והחברה האנושית בה אנו חיים. בשבע הברכות ישנה גם התייחסות למעגל הרחב וגם להיבט הזוגי. הברכות מתייחסות גם להודיה על השמחה שביעות הרצון הממלאות את חיינו. ההודיה היא על ההזדמנויות והאפשרויות, האתגרים והצלחות בחיינו. ובפרט- הברכות מתייחסות גם לשמחה שבאיחוד הזוגי. כלומר הודיה על האהבה המתגשמת בדמות הקשר הרגשי המשמח בזוגיות הייחודית בין בני הזוג.

שבע הברכות קרויות גם ברכות נישואין או ברכת חתנים. להלן נוסח מי שרוצה להרחיב את שבע הברכות בחופה רגילה או להכין שבע ברכות אלטרנטיביות לחתונה חילונית. נוסח לחופה אלטרנטיבית בשבע הברכות החילוניות שלפניכם לחתונה לא דתית כולל התייחסות למימדים אלה המופיעות במקורות באופן חילוני ללא אזכורים דתיים.

שבע ברכות חילוניות לחתונה

להלן מוצע נוסח שבע ברכות לחתונה אזרחית או חתונה חילונית. שבע ברכות חילוניות אלה יכולות לסייע לכם כפי שהן או לעזור לכן ליצור טקסטים משלכם לנוסח חופה אלטרנטיבית חילונית. או להעניק לכם השראה למצוא מתוך שבע ברכות רעיונות להכנת חופה ייחודית המתאימה לכם.

נברך ביום חג זה את האיחוד המיוחד מלא האהבה שהתהווה בין בני הזוג שמצאו זה את זה לאהבה ושותפות אמת.

ביום נישואין מאחד זה נברך את הזוגיות היפה להמשיך ולהיות מלאת עוצמה, חן ושיתוף בימים טובים ובימים מאתגרים, באש ובמים, כקשר משמח, מעצים ומחזק.

נברך ביום מלא אהבה זה על קדושתו של רגע מיזוג זה של הלבבות. בין החתן לכלה, בין כל הנוכחים בטקס נישואין זה, שלבבותיהם הם חלק ממארג האהבה ביום חופה זה, ועל כל מי שאינו כאן וליבו, רוחו ונפשו עם החיבור האוהב ביום האיחוד הזה של בני הזוג באהבתם.

נקרא ברכה מעומק הלב לאיחוד הלבבות של בני הזוג, של כל האהובים והאוהבים המצויים כאן, כלל קהילת ישראל ובני החברה האנושית, כרקמה אנושית אחת של לב מפעם בטבע עשיר ומעתיר בהרמוניה וחיבור.

ביום חתונה מרגש זה נברך את ניחוח הסמדר של פרחי הגפן, את טעם היין ויפעת אשכולות הפרי המקיף את החוגגים, את הזוג הנישא ואת כלל האנשים בעולמנו. נברך על כל השפע והטוב שבחיינו, העושר והאושר המקיף אותנו להבחין בו, להודות עליו ולשמר אותו בכבוד.

באיחוד זוגי זה נאחל לחתן ולכלה אהבה ושמחה, הרמוניה, בריאות והצלחה בדרכם המשותפת.

נברך את הזוג ביום חתונתם שהמזל הטוב, היצירה, ההתפתחות והשגשוג יהו מנת חלקכם לשנים רבות וטובות בשפע ואושר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן