שוקולד מריר להורדת לחץ דם

מינהל בטיחות המזון האירופי אישר ליצרני שוקולד לציין על החפיסה כי שוקולד מריר טוב לזרימת דם תקינה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
ניסוי בשוקולד. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc1. צילום: Evan Amos

מינהל בטיחות המזון האירופי עכשיו זה רשמי: שוקולד מריר טוב לבריאות- מועיל כנגד עודף לחץ דם

ממצאי מחקרים רבים הצביעו על תועלות פיזיולוגיות שונות של שוקולד מריר. עובדות לגבי שוקולד המתפרסמות לעיתים תכופות מתארות את רכיביו המשפיעים לטובה על הבריאות. בין היתר נאספו ממצאים המוכיחים כי שימוש בשוקולד מריר, במהלך תקופה של מספר שבועות בודדים ועד 3 חודשים יכולה לסייע לווסת ולשפר את לחץ הדם בבוגרים ובמבוגרים הסובלים מעודף לחץ דם.

יצרן השוקולד הבינלאומי באריי קלבאוט ביקש כי מינהל בטיחות המזון האירופאי יאפשר ליצרני השוקולד לציין כי שוקולד מריר מסייע לשיפור לחץ הדם. בעקבות כך, פורסמה לפני מספר ימים חוות דעת של וועדה מדעית שהגישה את מסקנותיה בעקבות פנייה של הרשויות הבלגיות לאחר בקשת יצרן השוקולד הבינלאומי באריי קלבאוט, ממנה עולה כי הוועדה מאשרת לציין זאת ובכך מעניקה חותמת רשמית בדבר השפעתם החיובית של רכיבים בקקאו אשר בשוקולד (המריר) על וויסות לחץ הדם.

מהודעת המינהל האירופאי- EFSA  עולה כי כלל האוכלוסייה עשויה להפיק תועלת מאכילת שוקולד (מריר) בשל ריכוז הפלאבאנולים שבקקאו שממנו מופק השוקולד. הוועדה סבורה כי לנוכח המחקרים שהובאו בפניה ניתן לומר כי לשוקולד יש השפעה פיזיולוגית מועילה על בני אדם בשיפור לחץ הדם באופן מובהק ומשמעותי endothelium-dependent vasodilation.. על פי הודעת הוועדה, לאור המחקרים בנושא, ניתן לומר כי השפעתו המועילה של השוקולד, הינה גם בקרב מטופלים חולים שהשתמשו בתרופות לטיפול במחלות לב. בהמלצה מצוין כי קיימות המלצות לאור מחקרים שונים לצרכיה של  10 גרם של שוקולד מריר (על פי מומחים מדובר בשוקולד מריר מעל 70%) מידי יום.

דילוג לתוכן