שוקלים הליכים נגד בני משפחת חולה קורונה

במשרד הבריאות שוקלים הליכים נגד בני משפחת חולה קורונה שלא משתפים פעולה עם חקירת משרד הבריאות

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
הפחתת הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה בחודש הרמדאן. אילוסטרציה: Pixabay

שר הבריאות, ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות וגורמים נוספים חוזרים ומתרים בציבור כי עליו להשמע להנחיות כדי למנוע המשך התפשטות של נגיף הקורונה. יחד עם זאת, מגמת חוסר הזהירות והעדר ההקפדה על כללי הזהירות ממשיכה.
ישראלים רבים בסוף השבוע נראו חוגגים בפאבים ובאירועים, בחללים גדולים כמו מועדונים ובחופי הים ללא שמירה על כללי הזהירות.
הנורמה הנחוצה להפחתת מקרי ההדבקות באמצעות שמירה על מרחק, חבישת מסכות מגן נשימתיות ושמירה על הגינה לא מיושמות כלל. לא זו בלבד אלא שהנחיות אלו לא נאכפות ולכן כללי הזהירות המופרים הולכים ומתרחבים.

על רקע זה, מדגישים גורמי מקצוע במשרד הבריאות את חשיבות החזרה להקפדה על זהירות. למרות ממצאים המעידים על כך שלפי הערכות סקר סרולוגי כמאתיים אלף אנשים חלו בישראל בנגיף, מעבר ל17,000 חולי הקורונה שאובחנו.

בתוך כך, היום הודיע משרד הבריאות כי קיים סיכוי לפתיחה בבדיקה והפעלתם של הליכים למול בני משפחה של אדם שנדבק בנגיף הקורונה וחלה, אשר אינם משתפים פעולה עם משרד הבריאות בחקירה אפידמיולוגית.
במשרד הודיעו כי הם בוחנים נקיטה של הליכים נגד המעורבים בפרשה, לפי סעיף 218 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. זאת בשל "מעשה במזיד העלול להפיץ מחלה שיש בה דיני נפשות, עבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר."

עד כה נדבקו בישראל 17,377 אנשים באופן פורמלי מאושר, מהם 92 ביממה האחרונה. מספר מקרי המוות בישראל עלה ב 1 ביממה האחרונה ומסתכם ב291 מקרי מוות מצערים עקב הנגיף.

ממשרד הבריאות נמסר כי "במהלך חקירה אפידמיולוגית שנערכה במחוז מרכז במשרד הבריאות התגלה שחולה בנגיף הקורונה שהה בתאריך 25.5.2020 באזכרה רבת משתתפים. עדיין לא הובהר האם נערכה במסגרת ההנחיות."
על פי משרד הבריאות בני משפחתו של חולה נגיף הקורונה אשר אירגנו את האזכרה, ערכו אותה בחצר של בית ברחוב רדק בעיר ראשון לציון. במשרד הבריאות ציינו כי אחרי כן, בבית העלמין גורדון הללו סירבו למסור מידע לצורך מניעת הפצת מחלת הקורונה וחלקם אף מסרו כי הם מסרבים להכנס לבידוד כמתחייב. במשרד מציינים שכל מי שהשתתף באזכרה חייב להיכנס לבידוד.

עד כה אובחנו כחולים ברחבי עולם 6.5 מליון איש מהם מתו 385,000 איש והחלימו 3,105,000 חולים. מגמת התפשטות הנגיף ממשיכה כשבארצות הברית חלו בנגיף 1.9 מליון איש ובברזל ורוסיה כחצי מליון חולים.

דילוג לתוכן