שוקלים לקרוא למגיעים מסין לא להסתובב במקומות ציבוריים

במשרד "שוקלים לקרוא למגיעים מסין לא להסתובב במקומות ציבוריים גם אם אין סימני מחלה"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
במשרד הבריאות שוקלים להורות לנוסעים מסין לא להסתובב במקומות ציבוריים גם ללא חשש למחלת וירוס הקורונה. צילום: Pixabay Ryan McGuire

בישראל טרם התגלה חולה שנדבק בנגיף הקורונה (ינואר 2020) ומשרד הבריאות שוקל להורות לנוסעים מסין להמנע מהסתובבות במקומות ציבוריים אולם בסין משתוללת מחלת הקורונה וממשיכה לגבות קורבנות רבים ולהתפשט למדינות העולם ובהן מדינות חדשות שעד כה לא היו במעגל המדינות שבהם הופץ הנגיף – הודו ופיליפינים.

נגיף הקורונה הדביק בחודש יותר ממה שהדביק נגיף הסארס בשנה

נכון להיום, סוף חודש ינואר 2020 נראה כי בתוך חודש מימדי ההדבקה של נגיף הקורונה החדש – הווירוס הסיני כבר גרמו להידבקות של יותר אנשים ממה שגרם נגיף הסארס, בן משפחה קרוב של נגיף הקורונה באסיה בשנים 2002-2003. יחד עם זאת שיעור התמותה מנגיף הקורונה הוא בין 2% ל-2.5% בשונה מנגיף הסארס לדוגמה שבו שיעור המתים מכלל החולים היה גבוה פי כמה וקטלני בהרבה.

במהלך 24 השעות האחרונות גבה נגיף הקורונה את כמות הקורבנות הרבה ביותר ככל הנראה של מעל 37 אנשים שמתו מהווירוס ובכך כלה למעל 160 מניין המתים מן הנגיף. עד כה דווח בסין, באסיה ובעולם על קרוב ל8,000 אנשים שנדבקו במחלה. בתוך כך הרשויות הסיניות ממשיכות את הסגר על העיר ווהאן ומפה אזרחים זרים ממנה. חברות תעופה מסביב לעולם עצרו את הטיסות לסין וכך גם חברת אל על שהשעתה את טיסותיה בקווים לסין. במקביל, סגרה רוסיה את הגבול עם סין כדי למנוע הפצת הנגיף.

משרד הבריאות שוקל הגבלות על המגיעים מחו"ל

במקביל להתרחשויות, משרד הבריאות קיים הערכת מצב נוספת הבוקר בנושא נגיף הקורונה. הערכת המצב התקיימה בראשות מנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב, בכירי אנשי המקצוע במשרד ובקופות החולים ועסקה בהתפתחויות של היממה האחרונה. כמו כן הצוות לטיפול במגפות יתכנס שוב לדיון הערב וגם מחר. נכון לרגע זה, הנחיות המשרד לא השתנו- והמשרד ממליץ לכל מי שלא צריך לנסוע לסין, לא לעשות זאת.

אמש התקיימה התייעצות עם צוות טיפול במגיפות בראשות מנכ״ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, נציג ארגון הבריאות העולמי בישראל ובכירי המשרד. בישיבה הוצגו נתונים מהעולם ודרכי ההתמודדות והצעדים שננקטו על ידי משרד הבריאות בהיבטים מקצועיים ולוגיסטיים.  בדיון היתה הסכמה מדעית של כל אנשי המקצוע, כי בישראל ובכל מדינה אחרת בעולם אין יכולת למנוע הרמטית את כניסת נגיף הקורונה החדש לישראל והגעתו לישראל היא ככל הנראה רק עניין של זמן. בדיון נסקרה הירידה בתנועה מסין לישראל שחלה ביממות האחרונות. משרד הבריאות יפעל בשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים לצמצום עד כדי הפסקה של כניסה של אזרחי סין לישראל. משרד הבריאות נמצא בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי וגורמים נוספים בעולם ועם מיטב המומחים בישראל.

על פי משרד הבריאות "ישראלים שחזרו מסין ב-14 הימים האחרונים או ישראלים שיחזרו מסין וסובלים מסימפטומים של חום ושיעול צריכים לפעול על פי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות. במקביל מתגבשות הנחיות לישראלים שהיו בסין בשבועיים האחרונים או צפויים לחזור מסין בימים הקרובים, ואינם מגלים סימפטומים. במשרד הבריאות מציינים כי אנו במציאות דינמית שמשתנה כל הזמן ונראה כי המצב הנוכחי יימשך על פני תקופה משמעותית.

בהמשך למספר פרסומים בנושא, במשרד הבריאות מבקשים להבהיר בנוגע לקורונה כי במשרד "שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה." במשרד מציינים "בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב. הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגפות בישיבות הקרובות וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי."

דילוג לתוכן