שיא בהתמשכות קורונה: נשא את הנגיף 505 ימים

שיא בהתמשכות קורונה בגופו של חולה: נשא מבריטניה בעל מערכת חיסונית מוחלשת נשא בגופו את נגיף הקורונה במשך 505 ימים

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
מהי יעילות החיסון. מחקר רחב היקף התבצע בקופת חולים כללית על בסיס ממצאי הידבקות בקורונה.צילום: Pixabay fernando zhiminaicela

שיא בהתמשכות קורונה בגופו של חולה: נשא מבריטניה בעל מערכת חיסונית מוחלשת נשא בגופו את נגיף הקורונה במשך 505 ימים. תיעוד BBC של מקרה ייחודי פורסם לאחרונה באמצעי התקשורת. המקרה הוא של אדם שנשא את הנגיף בגופו למשך 505 ימים, לפני שמת. מדובר ככל הנראה במקרה המתועד הממושך ביותר של קורונה באדם אחד. לפני כן דווח על שיא של 335 ימים שאדם נשא את נגיף הקורונה בגופו.

מדובר באדם בעל מערכת חיסונית מוחלשת שסבל ממספר מצבים רפואיים שונים. הוא נפטר בבית החולים במהלך שנת 2021. במהלך התקופה נבדק החולה מספר רב של פעמים. מן הממצאים הרפואיים עלה כי בכל פעם קיבלת החולה תוצאה חיובית לנגיף. ריצוף גנטי של הנגיף שהתגלה בגופו שוב ושוב הראה שמדובר באותו נגיף ולא בהידבקות חוזרת.

מדובר במקרה שנחשב נדיר. עם זאת החוקרים מייחסים חשיבות לבחינת משך הנשאות של מחלות, בחולים בעלי מערכת חיסונית שאינה מצליחה להדוף את הנגיף, בין היתר בשל חשיבות הדבר לחקר התפתחות מוטציה. התמשכות נשאות של נגיפים וחיידקים היא כר פורה להתפתחות ווריאנטים חדשים של קורונה.

קורונה בישראל

בתוך כך מפרסם משרד הבריאות נתונים על התחלואה בקורונה בישראל. אתמול אומתו 1613 ישראלים כחולים בנגיף הקורונה. כיום מעל 21,500 חולים פעילים בקורונה. בישראל 185 חולים קשים בקורונה. מתוכם 76 נמצאים במצב קריטי. 5 חולים מחוברים למכונת אקמו ו59 חולים מונשמים. עד כה התחסנו כנגד קורונה בישראל 6.7 מליון ישראלים בחיסון הראשון. 6.135 מליון ישראלים קיבלו את החיסון השני ו4.48 מליון ישראלים קיבלו את החיסון השלישי. מעל 800,000 ישראלים קיבלו את חיסון מנת הדחף הרביעית נגד קורונה.

אתמול היה אחוז הנבדקים החיוביים 6.4%. מעל 25 אלף איש נבדקו אתמול להמצאות נגיף הקורונה. עד כה נפטרו במדינת ישראל 10,698 ישראלים בשל נגיף הקורונה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן