שיזוף במכונים וסרטן העור

ממצאי המחקר מצביעים על כך שחשיפה לשיזוף מלאכותי באמצעות מכונות שיזוף מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן העור- מלנומה , בעקבות שימוש בכל מכשירי השיזוף ולא רק בעקבות שימוש במכשירים מסוימים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיקוסמטיקה
מיטת שיזוף. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by-sa. מאת: Evil Erin

סיכון מוגבר לתחלואה בסרטן העור (מלנומה) בגלל שיזוף במכונות שיזוף

מחקרים רבים הוכיחו את הקשר בין חשיפה לקרינה מוגברת של השמש הגורמת לסיכוי מוגבר לחלות בסרטן העור.ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת לאפדימיולוגיית סרטן, סמנים ומניעת סרטן, Cancer Epidemiology Biomarkers & prevention מצביעים כי קיים קשר בין חשיפה לשיזוף באמצעות מכונות שיזוף לבין סרטן העור- מלנומה.

מממצאי המחקר עולה כי גם בקרב אוכלוסיה החשופה לקרינת UVA  וקרינת UVB באמצעות מתקני שיזוף כמו מכונות שיזוף, קיים סיכוי מוגבר לחלות בסרטן העור- מלנומה. זאת ללא קשר לגיל שבו החלה החשיפה לשיזוף באמצעות מכונות שיזוף.

כיום, לאור התחזקות המגמה של שימוש במכוני שיזוף, קיימת חשיבות לממצאים אלה. מחקרים קודמים שנערכו בנושא זה לא העלו קשר הדוק בין מלנומה לשיזוף במכונים ולא התייחסו למשתנים חשובים נוספים כגון חשיפה לשמש, מינון החשיפה או בחינת מכשירי שיזוף ספציפיים.

מחקר זה שהתייחס למכלול גורמים אלה, בחן את הקשר בין מלנומה לחשיפה לשיזוף מלאכותי במכונים וגילה את הממצאים החשובים הללו בהתבסס על בחינת 1,167 אנשים בני 25 עד 59 שאובחנו במיניסוטה שבארה"ב כחולים במלנומה חודרנית invasive cutaneous melanoma בהשוואה ל1,101 נבדקי קבוצת ביקורת.

מן הממצאים עולה כי חשיפה לשיזוף מלאכותי באמצעות מכונות שיזוף מגבירה את  הסיכוי לחלות בסרטן העור- מלנומה , בעקבות שימוש בכל מכשירי השיזוף ולא רק בעקבות שימוש במכשירים מסוימים.

הקישור למחקר אודות הקשר בין שיזוף מלאכותי באמצעות מכונות שיזוף לבין הסיכוי לסרטן עור.

דילוג לתוכן