שיחה ידידותית לקראת מבחן

לתשומת לב ילדי דור הפייסבוק - אפשר לקום מהמחשב ולתקשר עם חברים גם שלא במחשב. מסתבר ששיחה ידידותית משפרת את היכולות השכליות ויכולה לעזור לשפר את ההישגים במבחנים. שיחה תחרותית – לא משפרת!

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
שיחה ותקשורת בינאישית. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by מאת:Sage Ross

לדבר עם חברים לפני מבחנים: שיחה ידידותית משפרת את היכולות השכליות. שיחה תחרותית – לא!

מסתבר ששיחה ידידותית של 10 דקות שבה מתוודעים לאדם אחר, היא יותר מסתם פטפוט סרק ובזבוז זמן… יש לה ערך שכלי ממש : מחקר שנעשה במכון למחקר חברתי באוניברסיטת מישיגן  ופורסם בכתב העת journal  of Social Psychological and Personality Science שנערך בקרב 192 נבדקים, מצא שאפיזודות קצרות של מגע חברתי השפיעו על הקוגניציה, בהיבטים שקשורים לזיכרון עבודה, ניטור עצמי ויכולת להתעלם מהסחות דעת.  שיפור בהיבטים האלה היטיבו עם טיפול בבעיות יומיומיות.

לעומת זאת כשהשיחה כללה היבטים תחרותיים  "טון מתחרה" ( Competative tone )- וכנראה שמדובר בשיחת התנצחות טיפוסית- המוכרת כל כך בתרבויות מסוימות- לא הייתה לשיחה השפעה שכלית חיובית!

חברי מועדוני הדיבייט עשויים לחוש חוסר נוחות ממשמעותם של הממצאים.- עם זאת ממצאים אלה מעוררים תהיות בנושא התועלת בשיח.  החוקרים סבורים שהשיפור השכלי מגיע מכך שאינטראקציות חברתיות מעוררות אנשים לנסות לפענח את המחשבות והפרספקטיבה של אנשים שאיתם הם מדברים.

לכן, החוקרים ממליצים לאנשים להתחיל בשיחה ידידותית עם חברים, לפני מבחנים או פרזנטציות חשובות, כדי לשפר את ההישגים – לתשומת לב ילדי דור הפייסבוק !

 

דילוג לתוכן