שינה בטוחה של תינוקות

בעקבות אירוע חנק של תינוק ממליץ משרד הבריאות כיצד ליצור סביבה בטוחה לשינה עבור תינוקות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

הורים ומשפחה
תינוק. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: sage-ross

כיצד ליצור סביבת שינה בטוחה עבור התינוקות

משרד הבריאות מחדד את המלצותיו לציבור ההורים והמטפלים, איך ליצור לתינוקות ופעוטות סביבת שינה בטוחה ותקינה, לאחר שתינוק נחנק משקית ניילון שנמצאה במיטתו. על פי המלצות משרד הבריאות יש לנהוג באופן זה: 

  1. יש להותיר את ראשו של התינוק ופניו חשופים ולא מכוסים בכל מהלך השינה (והערות) ולוודא כי אביזרים ולבוש כמו כובעים, סוודרים, שמיכה, קפוצ'ונים או חפצים ליד התינוק לא יכסו את פניו או יפריעו לנשימתו התקנית. מומלץ בעת שמכסים את התינוק בשמיכה לדאוג שרגליו יגעו בתחתית המיטה, והשמיכה לא תעבור את גובה אגן הירכיים של התינוק ולהדק את השמיכה מתחת למזרון.
  2. חשוב להקפיד על כך שרק התינוק יימצא במיטתו ולסלק חפצים המהווים סכנת חנק לתינוק כמו בובות, שמיכת פוך, מגן מיטה, חיתול, טיטול, או שמיכות לא מהודקות. לכן חשוב גם להדק שמיכות מתחת למזרון.
  3. מומלץ להרחיק שקיות ניילון ואריזות ניילון, צלופן או פלסטיק מהתינוק ומהפעוט בזמן השינה ובכלל. חפצים אלה מהווים סכנת חיים מפאת סיכון לחנק.
  4. מומלץ בעונת החורף לדאוג לחום גופו של התינוק אך להימנע מחימום יתר. יש להלביש את התינוק בשכבה אחת נוספת מזו שלובש אדם מבוגר.
  5. חשוב להשכיב את התינוק על גבי מזרון קשיח במיטת תינוקות או עריסה עם תו תקן של מכון התקנים. השכבה של התינוק על כרית /שמיכה המורכבת ממצעים רכים הינה מסוכנת. כך גם שינה משותפת של התינוק בלווית הוריו הינה מסוכנת.

 

דילוג לתוכן