שיעור מאמא טבע-לחיות חיים פשוטים

חלק 6 שיעור מאמא טבע- מתוך מתוך הפרק השני "פשטות והנפש" בספר מאת ג'ורג'ין לוקווד "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" . הוצאת אופוס, 2006.

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

פרק 2 – "פשטות והנפש" מתוך הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

חלק 6 – שיעור מאמא טבע– מתוך הפרק השני בספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

שיעור מאמא טבע
אחד מן המושגים הרוחניים הראשונים שעולים במחשבה כשמדברים על חיים פשוטים הוא התקרבות אל הטבע. אנחנו חושבים על ת'ורו שהולך לחיות ביערות מסצ'וסטס, או על צורת החיים הפשוטה של החקלאים במאה ה19-. אבל איננו חייבים לארוז את מיטלטלינו וללכת לחיות בבקתה ללא חשמל כמו ת'ורו, או לעבור לחווה מרוחקת הממוקמת אי-שם. אנחנו יכולים ליצור קשר עם הטבע ממש במקום שבו אנו נמצאים.

אמא אדמה שופעת חוכמה בכל הנוגע לחיי פשטות, אם רק נטה לה אוזן. זוכרים את זמן השקט שאך זה דיברנו עליו? למה לא לנצל את זמני השקט כדי להתכוונן למחזורי הטבע של הסביבה? יש לכם מושג אילו פרחים פורחים כעת? מה שמותיהם? אילו כוכבים נראים בשעות הליל בשמים? הימים מתקצרים או מתארכים? מהו התאריך של יום ההיפוך? מתי יום שוויון היום והלילה? מה היום הארוך ביותר בשנה? והקצר ביותר? למדו ליהנות מן החשכה כמו מן האור.
כאשר חיים בעיר קשה להבחין בטבע, אבל הדבר אפשרי, אם תקדישו לכך מעט מאמץ. מה הם המקומות בעיר שלכם שבהם אתם יכולים להבחין בטבע? במקום להתבונן בעצים הנטועים בקפדנות, הבחינו במה שצומח בשדה פתוח או בין חריצי המדרכה. אילו ציפורים אתם רואים בפארק? חגגו את העונות. בטאו זאת בלבוש שלכם, בבית, בעיני רוחכם, בלבכם.

אם תכתבו יומן (דבר שאני ממליצה עליו), רשמו בו את הרשמים שלכם מן הטבע. יש אנשים שהתהליך אצלם הפוך – יומן הטבע שהם כותבים הופך ליומן האישי שלהם.
קחו איתכם מחברת ציור כדי שתוכלו לצייר ולא רק לכתוב. עמדו מול החלון או צאו לצעדה בסביבה טבעית יותר. שימו לב לדברים שאתם רואים, נסו לקלוט את מה שעיניכם רואות, ואז תארו את רגשותיכם ואת משמעות הדברים עבורכם ברגע זה. הפעילו את כל החושים, חפשו פרטים כמו שבילים בשדה, קחו הביתה עצמים כדי לבחון אותם מקרוב, ואז נסו לצייר אותם או לתאר אותם בפירוט. השתמשו ביומן הטבע שלכם ככלי שיאפשר לכם ללמוד יותר על הסביבה הקרובה שלכם ועל היצורים החיים בה.
כשתצפו בעולם הטבעי, תתחילו להבחין במחזורי הלידה, חיים, מוות ולידה מחדש. תיעשו מודעים לקצב שנמצא בבסיס הדברים. ברגע שתבחינו בקצב החיים, החיים הפשוטים שלכם יתחילו ללבוש צורה.

טיפים מהירים:
אחת הדרכים ליהנות מן הטבע היא להתחיל לטפח גינת ירק. הקדשת זמן לתכנון, לשתילה, לטיפול ולקטיף של הירקות תוצרת בית שלכם, מספקת סיבה נפלאה לבלות זמן בהתקשרות לעולם הטבעי. בעיני אנשים רבים גינון הוא הדרך המושלמת למדיטציה!


לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן