שיפור במצב נהג אוטובוס התיירים – חולה הקורונה במצב קשה

שיפור במצבו של חולה מספר 16- נהג אוטובוס התיירים שהיה חולה הקורונה הראשון שאושפז במצב קשה.

חולה הקורונה הקשה הראשונה בישראל נושם בכוחות עצמו וחל שיפור דרמטי במצבו. הוא מוגבר כעת במצב בינוני.

משרד הבריאות הודיע על עדכון מהמרכז הרפואי פדה-פוריה לגבי החולה השש עשרה במספר, נהג אוטובוס התיירים, חולה הקורונה הראשון שהיה מאושפז במצב קשה החל מהרביעי לחודש מרץ:

שיפור במצב חולה הקורונה הקשה הראשון. צילום: Pixabay-Sungmin-cho-vitalworks
שיפור במצב חולה הקורונה הקשה הראשון. צילום: Pixabay-Sungmin-cho-vitalworks

“מצבו השתפר במהלך הלילה, הוא כעת נושם בכוחות עצמו.” והוא “עדיין מקבל טיפול תמיכתי וטיפול כנגד וירוס הקורונה. לדברי ד״ר מתן משה, מומחה טיפול נמרץ, במרכז הרפואי פדה- פוריה, זהו החולה הראשון בארץ שמטופל ומקבל את התרופה Remdesivir, תרופה אשר נוסתה במרכזים רפואיים אחרים בעולם, לשם טיפול במחלת נגיף הקורונה Covid19.”

היום בצהרים שוחח בקצרה טלפונית עם הוריו, לשמחתם הרבה של בני המשפחה המודאגים.

בדיקת קורונה מהירה פי 10

בתוך כך פורסם כי חברת התרופות משוויץ ROCHE קיבלה ממינהל התרופות והמזון האמריקאי אישור לייצור של מערכת המאפשרת בדיקה של מעל 4,000 חולים בכל יום. זאת באופן שיספק קצב בדיקות הגדול פי 10 ממהירות הבדיקות הקיימת כיום. למותר לציין כי התפתחויות מעין אלה דרמטיות לנוכח חשיבות זמינותן ומהירות של בדיקות קורונה בהספק משמעותי שהינה ניכרת למניעת התפשטות הוירוס הסיני.

במקביל הודיעה חברת ביומדיקס האמריקאית על פיתוח בדיקה מהירה שתספק זיהוי של חולה קורונה בתוך 15 דקות. הבדיקה עדיין לא עברה את אישור רשות התרופות והמזון האמריקאי FDA אולם הפצתה החלה כבר במזרח אסיה והיא מצויה בשימוש גם באירופה.

הגברת קצב בדיקות הקורונה

לצד התגייסות מערכת הבריאות לטיפול במגיפת הקורונה, נשמעות ביקורות בתקשורת לגבי הטיפול באנשים שהתלוננו על תסמיני מחלה של חום ושיעול אך בשל העומס הכבד, המגבלות התפעוליות, ובשל הנחיות משרד הבריאות למד”א לא נבדקו והסתברו כחולים בקורונה. בכך, ייתכן והדביקו אנשים עימם באו במגע באופן שיכול היה להמנע. משרד הבריאות ממשיך לפעול על מנת להגביר את המענה לכלל הפונים, לרבות הגדלה משמעותית של מספר הבדיקות המבוצעות מידי יום להימצאות נגיף הקורונה.

יחד עם זאת לעת עתה, נותרה בעינה הנחיית משרד הבריאות ולפיה: “על אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה) להישאר בבית עד יומיים לאחר ירידת החום וזאת ללא קשר לבדיקת קורונה ולפעול כמקובל.”