שלישי מהגברים היו שוקלים לעשות ניתוח פלסטי באף

אם נדמה היה שהליכי כירורגיה אסתטית הם נחלתם הבלעדית של נשים, סקר חדש שנערך ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מצא כי 40% מהגברים היו שוקלים לעשות ניתוח פלסטי. המשתתפים בסקר נשאלו מה הניתוח שהיו מעוניינים בו ומקרב הגברים השיבו 34%, כי היו רוצים לעשות ניתוח פלסטי באף, 33% היו מעוניינים לעשות שאיבת שומן וכ – 11% ציינו כי היו רוצים לבצע הרמת עפעפיים.

34% מהגברים היו שוקלים לעשות ניתוח פלסטי באף. 11% מהגברים מעוניינים לעשות הרמת עפעפיים

הסקר שבדק את עמדות הציבור ביחס לניתוחים פלסטיים לקראת הכנס הבינלאומי של האיגוד שיערך בסוף השבוע בעיר אילת, מצא כי ניתוח מתיחת בטן ומתיחת זרועות שרלוונטי בעיקר לאנשים שירדו משמעותית במשקל או לנשים אחרי לידה מעסיק יותר גברים מאשר נשים. מבין אלו ששוקלים לעשות ניתוח פלסטי וציינו כי הם מעוניינים במתיחה והסרת עודפי העור, 10% הם גברים לעומת 8.4% שהן נשים. ניתוח זה כנראה מעסיק יותר את הצעירים שכן 11.5% מבני הגילאים 18-25 ציינו שהם מעוניינים בו לעומת רק 5.5% מבני 26-39. עודפי העור גם מטרידים באופן משמעותי יותר כך לפי תוצאות הסקר את הדתיים. מבין אלו שרוצים פתרון כירורגי לעודפי העור בלטו 17.8% דתיים וחרדים לעומת 7.8% חילונים וכן 6.6% מסורתיים. גם בין הערים השונות ניכרו הבדלים דרמטיים, 17% מתושבי השפלה רוצים ניתוח לעודפי עור, 14.3% מתושבי ירושלים, לעומת 7.4% מתושבי חיפה והצפון, 7.2% מתושבי תל אביב ו – .3.3% מתושבי השרון והשומרון. הסקר נערך בקרב 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג המשקף את האוכלוסייה היהודית הדוברת עברית בישראל באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

מתיחה והסרת עודפי עור: גברים רוצים יותר מנשים, צעירים יותר ממבוגרים ודתיים יותר מחילוניים

באשר לנשים, מסתבר כי 68% מהן לא היו כנראה מסרבות לניתוח פלסטי. 24% היו רוצות לעשות שאיבת שומן, 23% היו רוצות ניתוח חזה, 17% היו מעוניינות בניתוח אף, 12.4% הרמת עפעפיים, 15% מתיחת פנים או צוואר וכאמור רק 8.4% מתיחת בטן או זרועות.

בסך הכל מבין הניתוחים הפלסטיים, ההליך הכי פופולארי בישראל בקרב גברים ונשים ביחד הוא שאיבת שומן עם 27.1%, מקרב הישראלים שבחרו בו, אחריו ניתוח אף עם שמועדף על ידי 23.1%, מקום שלישי ניתוח חזה 15.9%, מקום חמישי הרמת עפעפיים 11.9%, מקום שישי מתיחת פנים או צוואר עם 10.8% ובמקום השביעי עם 9% מתיחת בטן וזרועות, כאמור בקרב גברים ונשים ביחד.

ד”ר יורם וולף, יו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הסביר כי: “אם בעבר מתיחת בטן הייתה נחלתן של נשים אחרי לידה, מראים תוצאות הסקר כי ניכרת מגמה ישראלית של ניתוחי פוסט – השמנה וגברים מבקשים פתרון כירורגי להתמודדות עם עודפי העור בבטן ובזרועות. את העובדה כי כשליש מהגברים היו רוצים לעשות ניתוח אף יש לקשר ככל הנראה לעידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי שבגללם גברים מביטים בתמונתם מספר פעמים ביום ממש כפי שנשים מסתכלות במראה. בכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי, אך יחד עם זאת חשוב שהציפיות של המטופלים יהיו מספיק ריאליות ויאפשרו לנו אנשי המקצוע לבצע ניתוח בטיחותי. ”

יותר מאושרים

עוד עלה מהסקר כי כמעט מחצית מהציבור הישראלי, כ -44% סבור שניתוחים פלסטיים גורמים אושר למנותח בסופו של תהליך. בקרב הסבורים שמי שעושה ניתוח פלסטי מרגיש מאושר יותר, בלטו מעט יותר בני 26-39, כ – 47% מהם סברו כך. באופן מפתיע כרבע מהדתיים שהשתתפו בסקר השיבו כי הם מסכימים עם הקשר בין ניתוח פלסטי ואושר. הסקר גם בדק את עמדות תושבי הערים השונות ביחס לשאלת האושר ומצא כי תושבי חיפה והצפון מובילים עם כ – 48%, לעומת רק 34% מתושבי ירושלים, תושבי תל אביב, גוש דן והשרון 45% והשפלה 40%.

מעלים תמונות לרשתות החברתיות

המשתתפים בסקר התבקשו לענות על השאלה על איזה צורך עיקרי אצל אנשים עונה לדעתם ניתוח פלסטי, מתשובות המשתתפים עלתה תמונת מצב מעניינת. מרבית המשתתפים, 82% אמרו כי ניתוח תורם לחיזוק הביטחון העצמי, 8.7% טענו כי ניתוח פלסטי נועד לשפר את המראה בתמונות שהם מעלים לרשתות החברתיות, כ – 4.7% סברו שהניתוח מסייע במציאת זוגיות ורק 1% טענו כי הוא מסייע בקבלה לעבודה. מבין אלו שאמרו כי ניתוח תורם לשיפור המראה בתמונות שהם מעלים לרשתות החברתיות, בלט מקומם של בני 18 עד 25, כ – 12.6% מהם טענו כך. מסתבר כי בסוגיית השפעת הניתוח על הקבלה לעבודה ניכרו הבדלים משמעותיים בין תושבי הערים. רק כ – 2% מתושבי השפלה והדרום סבורים שניתוח פלסטי ישפיע על קבלה לעבודה בעוד שיעור כמעט פי ארבע של 9% מתושבי ירושלים.

מודאגים מהתוצאה

הסקר החדש ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בדק בין היתר מה עוצר את הישראלים לעשות ניתוח פלסטי ועל מה מתבסס החשש שלהם. מרבית המשתתפים מודאגים מהיום שאחרי הניתוח, כ – 37.4 אמרו כי הם חוששים מנזק אחרי הניתוח, 26.4% אמרו כי הם מודאגים מתוצאה לא רצויה, 25% מסיבוך בניתוח ולמרבה ההפתעה רק 7% חוששים מהכאב. מקרב החוששים מהכאב בלטו בני הגילאי 25 עד 39 כאשר 10.8% ציינו עובדה זו, בלטו גם רווקים ורווקות כ – 12.2% לעומת 5.2% עם בני זוג.

מוכנים לעשות הכל בשביל יופי

חברי האיגוד גם ביקשו לדעת מה חושב עליהם הציבור הרחב ושאלו את המשתתפים בסקר מה דעתם על עולם הניתוחים הפלסטיים והרופאים המנתחים. רוב המשתתפים בסקר השיבו כי התחום מתאים בעיקר לאנשים שמוכנים לעשות הכל בשביל יופי, בסוגיה זו ניכרו הבדלים משמעותיים בין נשים לגברים, בעוד כמעט חצי מהגברים 47.8% השיבו כך, רק כשליש מהנשים 34.1% בחרו באותה עמדה. באופן מפתיע רק 20% עסוקים במחשבה כי מדובר בעלות ניתוח יקרה והשאר 19% מאמינים כי מדובר בהצלחה לצד סיכון גבוה. רק 8.5% ציינו כי הם חושבים שיש בין היתר רופאים לא מוסמכים.

הכנס הבינלאומי לכירורגיה פלסטית שיערך בסוף השבוע בעיר אילת מתקיים ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בשיתוף האגודה הבינלאומית לכירורגיה פלסטית אסתטית (Isaps) בהפקת חברת דואט כנסים.