שמועות על נגיף הקורונה בישראל

נגיף הקורונה בישראל: שמועות על וירוס הקורונה בחדרה ? משרד הבריאות שולל ומגנה "פייק ניוז. ממליץ להמנע מתאילנד, יפן ויעדים נוספים

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
נגיף הקורונה בישראל ? משרד הבריאות נגד פייק ניוז ושמועות שקריות. איור : Pixabay freakwave

נגיף הקורונה בישראל: שמועות על וירוס הקורונה בחדרה ? משרד הבריאות שולל מגנה "פייק ניוז" בנוגע להפצת נגיף קורונה בישראל. כמו כן משרד הבריאות ממליץ להמנע מנסיעות ליעדים נוספים ובהן תאילנד ויפן בשל חשש להידבקות בוירוס הקורונה או בשמו הרשמי נגיף קוביד 19.

פייק ניוז ביחס להתפשטות הקורונה

בשעות האחרונות הגיעו למשרד הבריאות הודעות בדויות (״פייק ניוז״) שפורסמו גם ברשתות החברתיות בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. לנוכח הפצת ידיעות בווטסאפ ובמיילים לגבי התפשטות קורונה לישראל, וידיעות כוזבות – פייק ניוז באשר להתגלות נגיף קורונה בישראל בחדרה הוציא משרד הבריאות הודעה בנושא ששללה את הנושא.

ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות וכן באפליקציית ווטסאפ הופצו ידיעות כאילו אישה אושפזה בבית החולים הלל יפה בחדרה עם נגיף קורונה. אולם במשרד הבריאות מדגישים כי אין אמת בפרסומים אלה.

במשרד הבריאות מדגישים כי הודעות רשמיות ועדכונים אפשר לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן ציין כי ״הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות און ליין בצורה רשמית ובאופן שוטף. יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב״

המלצה להמנע מנסיעה למדינות בהן התפשט נגיף הקורונה

נוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין ובהמשך להנחיה בנושא, בוצעה הבוקר הערכת מצב והומלץ על ידי משרד הבריאות לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים:

  • תאילנד
  • יפן
  • הונג קונג
  • סינגפור
  • מקאו
  • דרום קוריאה
  • טיוואן

מהודעת משרד הבריאות עולה כי "הרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצויינו לעיל. על פי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד משני הקריטריונים הבאים:

 1. אדם אשר שהה במגע הדוק עם חולה מאומת או

 2. אדם אשר שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

על אדם אשר עונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. במשרד הבריאות מדגישים שבהתאם להנחיות קודמות בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין. רק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין- וסין בלבד.

סרטון אודות הרחבת ההמלצות של משרד הבריאות למדינות נוספות

דילוג לתוכן