שמירה על בטיחות הילד בחג פורים

שמירה על בטיחות הילד בחג פורים: על מה להקפיד בשימוש בצעצועי פורים, איפור ובחירת תחפושות בטוחות לחג הפורים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדבריאות המשפחה
שמירה על בטיחות הילד בחג פורים. צילום: cthartz Pixabay

איך נוכל לשמור על בטיחות הילד בחג פורים? על מה להקפיד בשימוש בצעצועי פורים, איפור ובחירת תחפושות בטוחות לחג הפורים.

כמידי שנה יחגגו המוני ילדי ישראל את חג הפורים. לפני החג ובמהלכו רבים מתחפשים ומשתמשים באביזרים וצעצועים. לכן חשוב להיות מודע למספר כללי בטיחות. הללו יכולים לסייע לנו במניעת תאונות, נזקים ופגיעה בבריאות הילדים והנוער.

משרד הבריאות פרסם לאחרונה מספר המלצות שגיבש ארגון בטרם לשמירת בטיחות הילדים לפורים:

1. תחפושות בטוחות

בעת הכנת תחפושת בבית, יש להמנע משימוש בחומרים דליקים כמו נוצות וצמר גפן. כמו כן יש להמנע מחוטים ושרוכים שעלולים להוביל לחנק סביב הצוואר. יש להנחות את הילדים ולהשגיח עליהם כך שבעת משחק בגן שעשועים או מתקני משחק, יורידו מעליהם תחפושות ואביזרם למניעת פגיעה.

מסיכות מגבילות את שדה הראיה ולכן לא מתאימות לגילאים מי שטרם מלאו לו 8 שנים. בעת בחירת תחפושת יש להתחשב בהיבט זה.

כאשר קונים תחפושות לילדים, יש לקנות תחפושות המאושרת על ידי מכון התקנים ויש עליה סימון לפי החוק. על התחפושת לכלול פרטי יבואן ויצרן וכן הוראות אזהרה בעברית. עוד מוסיפים כי יש לוודא כי בתווית מופיעה האזהרה "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש".

2. שימוש זהיר בצעצועים לחג

אין לרכוש ולשחק עם נפצים, חזיזים, קפצונים, זיקוקים כדורי נפץ, רוגטקות, אקדחי ויורי חיצים, רוגטקה טילים וכיוצא בכך. השימוש באלה הוא מסוכן והללו עלולים לגרום לתאונות, כוויות ופגיעה. במיוחד מומלץ בעת שימוש בקפצונים להמנע משמירתם בכיס המכנסיים מחשש שיתפוצצו מהחיכוך. לכן נוכל לשומרם בתיק או בקופסתם המקורית.

כאשר אנו קונים צעצוע יש לוודא שהוא כולל הוראות אזהרה בעברית וכולל שם היצרן, היבואן, כתובתו וכיצד להשתמש במשחק ולאילו גילאים הוא מיועד.

 

 

3. איפור לחג הפורים

מומלץ לבדוק שהאיפור שרכשתם מאושר על ידי משרד הבריאות. תכשירים לא מאושרים או בלי שם יבואן או יצרן וללא אזהרות יכולים להיות מסוכנים. מאגר תמרוקי משרד הבריאות עשוי לסייע לבחינת האישור על תכשיר.

בדקו שהאיפור לא כולל רכיבים רעילים. כמו כן, לפני התחלת תהליך האיפור בידקו במקום קטן ולא בולט את התגובה שהתכשיר גורם. כך תוכלו לוודא שהאיפור מתאים לעור ולא גורר גירוים.

4. זהירות במשלוחי המנות

כאשר אנו מכינים משלוחי מנות המיועדים לילדים ובמיוחד לבני 5 ומטה, אסור להכניס אל המשלוח מאכלים מסוכנים או כאלה העלולים לגרור חנק של הילד. בין היתר מומלץ להמנע ממאכלים כמו אוזני המן או עוגיות המכילות שברי אגוזים, בוחנים או שקדים או מילוי שלהם ולהמנע ממסטיקים וסוכריות.

דילוג לתוכן