שתיית קפה מפחיתה סיכון למוות

חוקרים: שתיית 2-6 כוסות קפה ביום מסייעת להפחתת הסיכון למוות ב-5 עד 16%.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
שתיית קפה. טוב לבריאות ? מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by-sa צילום: Julius Schorzman

ממצאי מחקר חדש מצביעים על קפה כמפחית סיכון למוות; שתיית 4-5 כוסות קפה ביום כמפחיתה סיכון לתמותה ב12%

מחקרים שונים הצביעו על היתרונות שבשתייה מרובה ומתונה של קפה ואחרים הצביעו על חסרונותיו של הקפה. לנוכח ממצאים שונים בנושא, ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין שתיית קפה לבין הסיכון למוות מוקדם ממחלות שונות כמו מחלות לב, שבץ, מחלות נשימה, זיהומים, מחלת הסוכרת ועוד. 

לשם בחינת השפעתו של הקפה על תמותה, בחנו החוקרים את הקשר בין שתיית קפה לסיכון למות מגורמים מחלות שונים, בקרב קרוב ל230,000 גברים ו170,000 נשים בני 50 עד 71 שהשתתפו בקרב הבריאות והתזונה. הנבדקים היו בריאים ולא נכללו במדגם אנשים שהיו בעת תחילת המחקר בסרטן, שבץ או מחלות לב. החוקרים השוו את כמות כוסות הקפה היומית של הנבדקים לגורמי הסיכון למוות שנבדקו.

מן הממצאים העלו החוקרים כי במהלך כ-5 מליון שנות אדם של המחקר שנערך בין 1995 לשנת 2008, נפטרו 33,731 גברים ו18,784 נשים. לאחר קיזוז הגורמים המתערבים כמו עישון שאפיינו את מי ששתה קפה, באופן ניכר יותר מאלה שלא שתו קפה, נמצא כי אנשים ששתו קפה, נמאו בסיכון מופחת למוות מכלל גורמי הסיכון לתמותה מוקדמת :

גברים ונשים ששתו בין כוס אחת של קפה ביום בממוצע ועד שתי כוסות הפחיתו את הסיכון לתמותה ב-6%, ואילו אלה ששתו 2-3 כוסות קפה הפחיתו את הסיכון שלהם ב-10%. 4-5 כוסות קפה הפחיתו את הסיכון ב-12% ומעל 6 כוסות- ב10%. הסיכון של נשים למוות מוקדם הופחת בשל שתיית 4-5 כוסות ב16% ומעל 6 כוסות ב-15%.
גורמי המוות שבהם נמצא סיכון מופחת לאנשים ששותים קפה בקביעות כאמור, היו מחלות לב, מחלות נשימה, פציעות מתאונות, מחלת הסוכרת, שבץ, זיהומים, אך לא היו קשורים להפחתת הסיכון למוות ממחלת הסרטן.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת The New England Journal of Medicine

דילוג לתוכן