שת”פ בהבאת מחקר Wellness לשוק

שת”פ בהבאת מחקר  Wellness לשוק:

כחלק משיתוף הפעולה, Joy Ventures תומכת בחוקרים באוניברסיטת בן-גוריון לשם פיתוח מנגנון לוויסות רגשי, הקלה על מתח וחיזוק החוסן הנפשי באמצעות אמפטיה. המענק ניתן על-ידי Joy Ventures מדי שנה למחקר יישומי בתחום ה- neuro-wellness

Technologies BGN, חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ו- Joy Ventures הודיעו על שיתוף פעולה להבאת מחקר בתחום ה- wellness לשוק. כחלק משיתוף הפעולה, Joy Ventures תומכת בחוקרים באוניברסיטה בפיתוח מנגנון מבוסס אמפטיה שיאפשר וויסות רגשי, הקלה על דחק (stress) וחיזוק החוסן הנפשי.

ראש המעבדה למדעי המוח החברתי קוגנטיבי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, דר’ מיכאל גלעד, קיבל את מענק המחקר Joy Wellness לשנת 2017 לשם ביצוע מחקר המשך לתגלית שהראתה שכאשר אנשים מדמיינים את הלך הרוח של אדם אחר, המוח מגביר את הפעילות באזורים המשויכים לאותו הלך רוח.

“אנו מקדמים בברכה את שיתוף הפעולה עם Joy Ventures”, אומרת דנה גביש פרידמן, סמנכ”ל יזמות של BGN טכנולוגיות. “מתח, והפגיעה באיכות החיים שהוא גורם, הם אחד מהחוליים הנפוצים ביותר בעולם המודרני. לכן חשוב לגלות אמצעים להתמודדות עם מתח שיהיו יישומיים לכלל האוכלוסיה”.

“המטרה שלנו היא לתמוך בהמצאות מבוססות-מדע בתחום ה- neuro-wellness הניתנו ליישום בשיפור איכות החיים של אנשים”, מוסיף עידן כץ, סמנכ”ל התפעול שלJoy Ventures. ” Joy Ventures הוקמה במטרה לעודד פיתוח מוצרים מבוססי מדע שהינם נגישים וקלים לשימוש. Joy Ventures תומכת במחקר אקדמי מתקדם ואינה נוטלת בעלות על קניין רוחני שנוצר במחקר הנתמך. מודל מסוג זה יושם כבר בהצלחה בנקודות ההשקה שבין תעשיית הפרמצבטיקה והאקדמיה”.

מענק Joy Neuro-Wellness הראשון הוענק למספר פרויקטי מחקר מבטיחים בטכס שנערך במשרדי Joy Ventures ב- 22 לנובמבר.

דר’ מיכאל גלעד: “במחקר קודם מצאנו שגרימת אמפטיה יכולה לסייע להתגבר על מתח נפשי באדם האמפטי. כעת בכוונתנו לרתום את הגילוי הזה כדי לפתח מנגנון להקלה על מתחים”.

צוות המחקר יזהה בשלב ראשון את הדרך היעילה ביותר להפעיל את רגש האמפתיה. לדוגמה- האם עדיף לדמיין כיצד חש מישהו שאנו מכירים באופן אישי, או מישהו שאנחנו מכירים בעקיפין. בשלב השני ינסה הצוות לבנות מנגנון יישומי בתנאי מעבדה ובמסגרת אקולוגית, וכן מוצר צרכני, למשל אפליקציה לטלפון, שיסייע להקל על מתח נפשי ושפר את החוסן הנפשי באמצעות תהליך אמפתי.

מענק Joy Neuro-Wellness השנתי נוסד לקידום מחקר אקדמי בתחום המתעורר של neuro-wellness. המענק תומך במחקרים שעשויים לשפר את תפקודם ורווחתם של אנשים, להגביר את הוויסות הרגשי ולשפר את החוסן הנפשי והגופני תחת מצבי לחץ. המענק השנתי, בסך מיליון דולר, תומך ביצירת ידע, טכנולוגיה ושיטות מחקר.

אודות BGN טכנולוגיות

BGN Technologies היא חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. החברה ממסחרת את המצאות חוקרי האוניברסיטה ומטפחת שיתופי פעולה ויזמות בקרב חוקרים וסטודנטים. BGN Technologies הקימה מעל 100 חברות הזנק במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים כגון ביוטכנולוגיה, פארמה, סייבר, קלינטק, מכשור רפואי, אופטיקה ועוד. בנוסף, הקימה BGN Technologies חממות ומאיצים טכנולוגיים בשיתוף עם גופים מובילים בשוק הישראלי. בעשור האחרון יצרה החברה שותפויות ארוכות טווח עם חברות רב-לאומיות כגון דויטשה טלקום, Dell-EMC, לוקהיד מרטין, IBM ו-PayPal, ובכך היא מסייעת ליצירת ערך ולצמיחת אוניברסיטת בן גוריון והנגב. למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט שלBGN טכנולוגיות.

אודות Joy Ventures

Joy Ventures הינה קרן השקעות פרטית שהוקמה על ידי Corundum Open Innovation ומטרתה להוביל את תחום ה- neuro-wellness. קרן Joy Ventures פעילה בשני תחומים: תמיכה במחקר מדעי פורץ דרך באמצעות מתן מענקים אקדמים, הרחבת בסיס המידע, המחקר וההבנה של מנגנוני ה- neuro-wellness, ובטיפוח והשקעה במיזמים המביאים מוצרי neuro-wellness לצרכנים בדרכים נעימות וקלות לשימוש.Joy Ventures רואה בעצמה שותף לטווח ארוך התומך בקבוצות מחקר מהשלבים הראשונים, דרך פיתוח מוצר, חדירת שוק והלאה. למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט של Joy Ventures.