תבנית מכתב אישי לדוגמה

מכתב תודה, מכתב אישי, מכתב המלצה או מכתב לאדם קרוב – איך כותבים מכתב אישי לאדם?. להלן תבנית לדוגמה לכתיבה של מכתב אישי. ניתן להשתמש בו כתבנית למכתב אישי לחבר, לידידה, לקרוב או למי שסייע או נתן שירות. לפניכם מתואר ניסוח פשוט בלווית הסבר להבנה איך כותבים כתיבת מכתב אישי.

רבים מחפשים נוסח מכתב אישי דוגמאות ותבניות כדי להבין את הפורמט שלו. אז איך כותבים מכתב אישי?. לפניכם תבנית למכתב אישי. מדובר בדוגמה כללית לכתיבה של מכתב אישי לאדם מסוים. זאת בשונה ממצב בו אנו כותבים מכתב רשמי. במכתב רשמי מבנה המכתב והתבנית שונים.

תבנית מכתב אישי

להלן דוגמה למכתב אישי. תבנית מכתב אישי זו היא אחת משתי דוגמאות מכתב אישי המופיעות להלן.

דוגמה למכתב אישי. הנחיות והסבר איך לכתוב מכתב אישי. תבנית מכתב אישי לדוגמה. מאת: פורטל הדוקטור.
דוגמה למכתב אישי. הנחיות והסבר איך לכתוב מכתב אישי. תבנית מכתב אישי לדוגמה. מאת: פורטל הדוקטור.

הסבר איך כותבים מכתב אישי

הסבר במכתב אישי נתחיל עם תאריך מצד שמאל למעלה. במכתב נוסיף תאריך לועזי בצד שמאל של המכתב. אפשר להוסיף לפני התאריך הלועזי תאריך עברי של המכתב.

לאחר כתיבת התאריך נכתוב מצד ימין את שם האדם שמקבל את המכתב. האדם שמקבל את המכתב קרוי נמען. לצד שמו של הנעמן נוכל להוסיף גם ברכה או פניה אישית. למשל כשכותבים מכתב תודה אישי לרופא שטיפל בנו, נוכל לכתוב לנמען בצירוף ברכה ומחמאה:”לדוקטור שלמה היקר, שלום !”.

לאחר כתיבת פניה ותיאור שם הנמען מימין והתאריך משמאל נוסיף שורת רווח ונעבור לגוף המכתב. בגופו של המכתב נפרט את המסרים שאנו רוצים להעביר למי שמקבל את המכתב. נוכל להתנסח בסגנון המתאים לנו, ובלבד שנכתוב באופן קריא וברור. כבמכתב אישי מקובלת נימה ידידותית ולא לשון יבשה ועניינית. נוכל להביע במכתב רגשות, לתאר חוויות, לפרט מחשבות והתרחשויות באופן חופשי. כדאי להקפיד על רווחים מתאימים ועל כתיבה בפסקאות. כאשר עוברים לנושא שונה, נעבור לפסקה חדשה.

כתיבת מכתב אישי דומה בחלקה לכתיבה של מכתב רשמי -פורמלי. במכתב רשמי נציין ליד התאריך גם את שם השולח ומענו. בנוסף, במכתב רשמי, בשונה ממכתב אישי נתחיל בא.ג.נ  הפונה למקבל באופן פורמלי. במכתב אישי לא מציינים זאת וגם לא מוסיפים שורת נושא עם “הנדון”. לעומת זאת במכתב פורמלי כן נכתוב את שורת “הנדון” שבה נפרט בקצרה את נושא המכתב. במכתב פורמלי נסכם בברכה פורמלית. זאת לעומת האופן שבו נסיים במכתב אישי.

ההסבר לכתיבת מכתב אישי בתבנית זאת מתייחס לנוסח בעברית. באנגלית המבנה משתנה בהתאם.

דוגמה לנוסח מכתב אישי:

דוגמאות למכתב אישי מועילות להבנת התבנית המתוארת. להלן דוגמה נוספת לכתיבת מכתב אישי קצר לפי תבנית זו.
לד”ר אמיר המקסים!                                                              ט”ו באייר התשפ”א
אני רוצה להודות לך מקרב לך על הטיפול הרפואי המסור. אופן הטיפול במרפאה סייע לי להחלמה, העצים אותי וחיזק אותי בעת החולי.
אני מודה לך ולצוות הרפואי מקרב לב. השירות המקצועי, הטיפול המצוין והאכפתיות נגעה לליבי. הערכתי הרבה שלוחה לכם מעומק הלב!
יישר כוח
בתודה,
שחר