תה ירוק מעכב התפתחות סרטן הערמונית

ממצאי מחקר חדש מצביעים על השפעת שתיית תה ירוק על עיכוב התפתחות סרטן הערמונית

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
עלי תה ירוק. מקור: ויקפדיה. ברישיון CC3-by-sa צילום: Azzurro

חוקרים: שתיית 6 כוסות תה ירוק למשך חודשיים מאטה משמעותית התפתחות תאי סרטן הערמונית

ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעלה כי שתייה של תה ירוק במהלך כחודשיים בצריכה של שש כוסות ביום מאטה באופן דרמטי את התפחות תאי סרטן הערמונית.

במחקר בחנו החוקרים כיצד משפיעה צריכת תה ירוק באמצעות שתיית התה בקרב קבוצות ניסוי של גברים: חלק מהגברים במחקר (34 גברים) צרכו שש כוסות תה ירוק מידי יום במהלך שלושה עד שמונה שבועות לפני שעברו כריתה מלאה או חלקית של בלוטת הערמונית. זאת לעומת קבוצת הביקורת שקיבלה במהלך אותה תקופה מים.
במהלך הניסוי ולאחריו בחנו החוקרים את הרמה של חומרים פוליפנוליים והמטבוליים שלהם בבלוטת הערמונית בעזרת בדיקת נוזל כרומתרפית.

ממצאי המחקר העלו כי בקרב נבדקי קבוצת הביקורת ששתו מים לא היה שינוי ברמת ריכוז האנטיגן הייחודי של הערמונית. לעומת זאת הנבדקים שצרכו שש כוסות תה ירוק ביום נהנו מירידה משמעותית בשיעור האנטיגן של בלוטת הערמונית בהשוואה למצבם לפני תחילת הניסוי. יתר על כן, החוקרים מצאו כי אין שינוי בביטוי PSA של הנבדקים שצרכו תה ירוק וכי בקרב 31 מתוך 34 נבדקים שצרכו תה ירוק נמצאו רמות של חומרים פוליפנוליים בריאים ביואקטיביים שמקורם בתה הירוק, בתוך תאי הערמונית. חומרים מועילים אלה לא נמצאו בתאי הערמונית של הנבדקים ששתו מים בלבד. בנוס, החוקרים מצאו ירידה בבדיקת ה intranuclear ועלייה משמעותית ב of pro-apoptotic Bax to Bcl-2 בהשוואה לנבדקי קבוצת הביקורת שצרכו מים.

החוקרים מסכמים כי ממצאים אלה מעידים באופן מובהק על תועלתו של תה ירוק בכמויות אלה על האטה משמעותית של התפתחות סרטן הערמונית בגברים.

המחקר הוצג בכינוס איגוד רפואת הסרטן בנושא רפואה פורצת גבולות בתחום מחקר מחלת הסרטן בקליפורניה.

דילוג לתוכן