תה מפחית סיכוי לשבץ מוחי

מספר מחקרים מצביעים על כך ששתיית תה ירוק או תה שחור מסייעת להפחתת הסיכון ללקות בשבץ מוחי ובסרטן.

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
עלי תה. מקור: ויקיפדיה. מאת: Chameleon

שתיית תה תורמת לבריאות- מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי

ידע ניסוי שנאסף בעבר במחקרים שבוצעו בחיות מעבדה, הצביע על כך שצריכת תה או אכילתו הפחיתו נזקי שבץ מוחי באופן ניכר. מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת UCLA ביקש לבחון את הקשר בין שתיית תה ירוק או שחור לצמצום הסיכונים ללקות באירוע שבץ מוחי גם בקרב בני אדם. המחקר התבסס על תוצאות 9 מחקרים שכללו 4378 מקרי שבץ מקרב מדגם כולל של 194,965 אנשים.

תוצאות המחקר , שפורסם בכתב העת Stroke מצביעות על כך ששתיית 3 כוסות או יותר של תה ירוק או של תה שחור, מפחיתה את הסיכוי ללקות בשבץ מוחי  ב- 21% בהשוואה לנבדקים ששתו פחות מכוס אחת של תה שחור או ירוק בכל יום.

מסקנות המחקר מחייבות המשך בדיקות קליניות לאישושן. עם זאת, ממצאים אלה עולים בקנה אחד עם השפעותיו החיוביות של התה, ובפרט של התה הירוק על מניעת מחלות וטיפול במחלות.

כך מצטרפות תוצאות מחקר זה לממצאים קודמים שהעלו כי אף שתייה של כוס אחת או יותר בשבוע של תה ירוק או תה אולונג מפחיתים את הסיכוי לשבץ מוחי ולממצאים כלליים המצביעים על כך שחומרים פעילים שונים בתה הירוק (ביניהם  פוליפנולים, קטצ'ינים-קטכינים ECG ובפרט קטצ'ין EGCG) הם בעלי השפעה חיובית ביותר על מנגנונים תאיים וצריכתם בתה עשויה להפחית סיכון ואף לסייע בטיפול בסוגים שונים של מחלות הסרטן כגון סרטן העור, סרטן השד, סרטן הריאות וסרטן הערמונית.

קישור למחקר אודות הקשר בין צריכת תה ירוק להפחתת סיכון לשבץ מוחי

קישור למחקר מטא-אנליטי אודות הקשר בין צריכת תה שחור או ירוק לשבץ

קישור למחקר אודות הקשר בין צריכת תה וסרטן הערמונית.

דילוג לתוכן