תוסף אומגה 3 לא מנע הדרדרות שכלית

האם תוסף אומגה 3 מסייע לעצירת ההדרדרות השכלית עקב זיקנה ? ממצאים מסקרנים ממחקר רחב היקף שופכים אור על השאלה האם תוספי אומגה 3 הועילו בכך

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
השפעת צריכת תוספי אומגה 3 על ירידה בהדרדרות שכלית במבוגרים. צילום: Pixabay Ninifee Janina

האם תוסף אומגה 3 מסייע לעצירת ההדרדרות הקוגנטיבית בשל הזיקנה ? ממצאים ייחודיים ממחקר רחב היקף שופכים אור על השאלה האם תוספי אומגה 3 הועילו בכך.

מחקר ייחודי מצביע על העדר תועלת של אומגה 3 למניעת הדרדרות שכלית. המחקר רחב ההיקף בדק את הסיבתיות ולא רק את הקשר המתאמי.

מבוגרים רבים צורכים תוספי אומגה 3 לשיפור התפקוד הקוגניטיבי. רבים מבקשים למנוע את ההדרדרות בתפקוד המוח עקב הזקנה. אז כיצד משפיעה צריכת דגים או תוספי אומגה 3 על המוח? מחקרים הצביעו על קשר מתאמי בין אומגה 3 לבין בריאות המוח.

כך למשל, נמצא לדוגמה במחקר כי מבוגרים עם רמות נמוכות של חומצות DHA בכדוריות הדם האדומות היו בעלי מוח קטן יותר. גודל המוח העיד על תהליכי ההזדקנות. עם זאת מחקרים רחבי היקף על השפעות התוסף נערכו באופן מוגבל יחסית.

תוסף אומגה 3 לא הפחית הידרדרות קוגניטיבית

בשנים האחרונות התווספו מחקרים החוקרים את השפעת התוסף על הבריאות. זאת על רקע מחקרים בדבר הקשר בין צריכת אומגה 3 לבין תפקוד מוחי. מחקר מעניין המצביע על השפעתו של תוסף אומגה 3 או תערובת צמחים מזינה נערך והוכיח שהתוסף אינו מועיל.

במחקר נתנו החוקרים לנבדקים תרופת דמה ללא רכיב פעיל, קפסולות אומגה 3, קפסולות תערובת צמחית או אומגה ותערובת צמחית. החוקרים בדקו את התפקוד השכלי של הנבדקים בהתחלת המחקר. בנוסף נבחנו תפקודים קוגניטיביים מספר פעמים נוספות. בסיום המחקר הממצאים העלו העדר השפעה של התוסף. המדענים מצאו שבכל קבוצות המחקר ירד התפקוד השכלי באופן דומה. התפקוד השכלי ירד בכלל הקבוצות באופן דומה עקב גיל הנבדקים.

כלומר הממצאים הצביעו על כך שתוסף אומגה 3 לא הועיל לעצירת ההדרדרות השכלית עקב ההזדקנות. מבוגרים הרוצים לעצור את הירידה בתפקוד המוחי של מבוגרים לא מצאו תועלת בתוספי אומגה 3.

המחקר הנרחב פורסם בכתב העת JAMA. המחקר התבסס על ניתוח תוצאות של 4200 נבדקים. במחקר מצאו המדענים שתוספי אומגה 3 לא מסייעים לעצור את הירידה בתפקוד השכלי. ואולם, הממצאים לא חקרו את יעילות האומגה 3 במזון. כלומר המחקר הצביע על העדר תועלת של צריכת מזונות עשירים באומגה 3 על תפקוד המוח.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

 

 

דילוג לתוכן