האם תוספי חומצה פולית בהריון גורמים אסטמת ילדים ?

ממצאי המחקר מגלים מה טיב הקשר בין צריכת תוספי חומצה פולית במהלך ההריון לבים הסיכון של הילד ללקות במחלות כמו אסטמה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדתוספי תזונה
משאף לטיפול באסטמה ובעיות נשימה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Magnus Manske

מחקר: האם תוספי חומצה פולית בהריון גורמים אסטמה בילדים ?

האם שימוש של נשים בהריון בתוספים של חומצה פולית עשויים לגרום לסיכון מוגבר לתינוק ולילד לחלות במחלות אטופיות ? מחקר חדש שופך אור על השפעה זו של תוספי חומצה פולית, לאור השערות בדבר סיכון מוגבר לבעיות אטופיות (תגובה אלרגית בעור או בנשימה) בעקבות נטילת התוסף במהלך ההריון.

 על מנת לבחון את הקשר בין נטילת תוספי תזונה של חומצה פולית במהלך ההריון לסיכון למחלות כמו אסטמה, בעיות נשימה, אטופיק דרמטטיס – דלקת עור אטופית אלרגית, ערכו החוקרים בדיקה של שיעור החומצה הפולית בדמן של נשים בהריון ולאחר מכן בחינה של תסמיני המחלה וכן של דיווחים בשאלונים רפואיים בקרב 2834 ילדים בגיל 3, 7, 12 , 24 חודשים, וכן בין גילאי 4-5, 6-7.

 המחקר שנושאו: שימוש בחומצה פולית במהלך ההריון והקשר להתפתחות הפרעות אטופיות, אסטמה ותפקודי ריאות בילדים,  התפרסם בכתב העת לרפואת ילדים Pediatrics  על ידי חוקרים מבית ספר לבריאות הציבור ומהמחלקה למיקרוביולוגיה רפואית, שבאוניברסיטת מסטריכט בהולנד.

 ממצאי המחקר העלו כי תוסף לנשים בהריון של חומצה פולית לא נמצא כקשור לסיכון מוגבר לתינוק לחרחורים והפרעות בדרכי הנשימה, לתפקוד לקוי של הריאות, אסטמה או מחלות והפרעות אטופיות כמו אטופיק דרמטיטיס- דלקת עור אטופית.

 החוקרים אף מצאו כי קיים קשר הפוך לסיכון נמוך יותר של ילדים בני 6 עד 7 ללקות במחלות אטופיות אלה, כאשר שיעור החומצה הפולית בדם של האימהות במהלך ההריון היה גבוה.

 ממצאי החוקרים מצביעים על כך כי אין יסוד ממצאי מוכח לקיומו של קשר בין שימוש בתוסף תזונה של חומצה פולית במהלך ההריון, לסיכון למחלות נשימה ואלרגיה של התינוק, אלא אף קיים ממצאים מסוימים התומכים בקשר המצביע על סיכון מופחת לתחלואה באסטמה לאור שימוש בתוסף זה בכמות מסוימת.

דילוג לתוכן