תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון לקורונה

משרד הבריאות דיווח על טיב תופעות הלוואי לאחר חיסון נגד קורונה. לאחר שחוסנו מליוני ישראלים, מפרסם משרד הבריאות נתונים עדכניים בהתבסס על כך. הנתונים מצביעים על תופעות הלוואי של אנשים שקיבלו מנת חיסון שניה נגד קורונה. במשרד הבריאות מציינים כי התופעות שדווחו היו קלות וזמניות.

נתוני המתחסנים בחיסון השני מעלים כי צעירים מדווחים על תופעות לוואי רבות יותר בסמוך לחיסון בהשוואה לקבוצות אחרות. גם נשים מדווחות על יותר תופעות לוואי ביחס לאחרים.משרד הבריאות הדגיש כי מדובר בשיעור תופעות נמוך ביחס לכמות הגבוה של מתחסנים. מתוך מעל כשלושה מליון מתחסנים, רק כ-7000 דיווחו על תופעות לוואי. מתוך מעל 1.7 מליון איש שקיבלו את המנה השניה של החיסון רק מעל 4,400 דיווחו על תופעות לוואי.

תופעות הלוואי שדווחו למשרד הבריאות לאחר קבלת החיסון. צילום: Pixabay MasterTux
תופעות הלוואי שדווחו למשרד הבריאות לאחר קבלת החיסון. צילום: Pixabay MasterTux

תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון לקורונה

על פי משרד הבריאות, להלן תופעות הלוואי שעליהן דיווחו המתחסנים לאחר החיסון השני:

  1. תופעות לוואי מקומיות – כאב באזור בו קיבלו המדווחים את החיסון.
  2. כאבי ראש
  3. חולשה כללית, תחושת חולשה, עייפות ותשישות.
  4. עליה בחום הגוף וצמרמורות.
  5. כאבי שרירים.
  6. כאבים במפרקים.
  7. תופעות הקשורות למערכת העיכול כמו בחילות, שלשול והקאות. כן דווח חוסר תאבון.
  8. תופעות דמויות חולי במערכת הנשימה כמו כאב גרון, נזלת ושיעול.
  9. תופעות אלרגיות מקומיות או רחבות ואנפילקסיס.

רבים מהישראלים לא התחסנו עד כה. עם זאת מליוני הישראלים שכבר התחסנו סייעו למגמת הירידה בהתפשטות הקורונה בישראל בימים האחרונים. כמו כן, נתונים שפורסמו מצביעים על תועלת רבה של החיסון בהפחתת מספר מקרי המוות, התחלואה הקשה וההידבקות בנגיף.

בעולם ממשיכה מגמת התפשטות הנגיף לצד מדינות שמנסות להאיץ את קצב החיסונים. בישראל עד כה חלו מעל 710 איש בנגיף. עד 11.2.2021 נפטרו 5,257 איש עקב הקורונה.

בעולם כולו אובחנו מעל 107 מליון חולי קורונה. מתוכם נפטרו מהנגיף מעל 2.35 מליון איש. בארצות הברית חלו עד כה מעל 27 מליון איש. ביממה האחרונה לבדה חלה עליה של כ95 אלף חולים חדשים ומעל 3200 מקרי מוות. בהודו אובחנו עד כה כ11 מליון חולים, עליה של כ13,000 חולים מאובחנים ביממה האחרונה. בהודו נפטרו עד כה מעל 155 אלף חולים.

בבריטניה נמשכת מגמת ההתפשטות של הנגיף. בממלכה המאוחדת נפטרו עד כה כ115 אלף איש. בבריטניה אובחנו עד כה כארבעה מליון חולים. עליה של 13,000 מקרים מאובחנים רק ביממה האחרונה.