תופעות לוואי של כימותרפיה לסרטן השד

ממצאי מחקר חדש : תופעות לוואי קשות לטיפול כימותרפי כנגד סרטן השד

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

בריאות האישה
תרופות כימותרפיות לטיפול בסרטן. מקור: ויקיפדיה. באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לסרטן. U.S National Cancer Institute

לטיפול תרופתי בסרטן השד תופעות לוואי קשות

נשים רבות שטופלו בדרך קונבנציונאלית בסרטן השד, שאצלן הגידול נבלם, מקבלות בהמשך תרופות. רובן מתלוננות על תופעות לוואי בעקבות הטיפול הזה והן שוקלות בדעתן להפסיקן. כך נמצא במחקר שנערך על-ידי אוניברסיטת פנסילבניה ופורסם בז'ורנאל Pharmacoepidemiology and Drug Safety.

החוקרים בדקו קבוצה של תרופות המוכרות כמעכבות ארומטאז. חלק מהן תרופות שכיחות ביותר הניתנות לנשים שחלו בסרטן אחרי גיל המעבר והחלימו מסרטן שד הקשור להורמונים. כמעט מחצית מן הנשים שקיבלו מרשם לתרופות כאלו לא עמדו בתופעות הלוואי והפסיקו את הטיפול. כדי לדעת איך נשים הרגישו עם טיפולים אלו, החוקרים ניתחו נתונים של 25,256 נשים שנתוניהן הופיעו ב- 12 אתרי אינטרנט שעסקו בנושא זה.

עיקר התלונות היו בקרב אלו שקיבלו טמוקסיפן. התלונות העיקריות היו כאבים. תלונות אחרות היו גלי חום, הזעת לילה ועליה במשקל. כ- 28% מן הנשים עברו לתרופות אחרות ו- 12.8% הפסיקו בכלל את הטיפולים האלו. הסיבה העיקרית להפסקת הטיפולים הייתה כאבים והתנפחות במפרקים. נשים בנות 50 הרגישו הרגשות שאופייניות לבנות 80 שנה. נשים רבות פנו מעל דפי המדיה בשאלה איך להתגבר על מצוקות אלו. העצות שניתנו היו נטילת משככי כאבים, צמחי מרפא או תוספי מינרלים. היו שהציעו פעילות גופנית. לאור כל הנתונים האלו, מסקנתם של החוקרים הייתה שעם מגוון כה רחב של תלונות, ברור שלתרופות אלו יש תופעות לוואי כאלו, שבמקרים רבים הן בלתי נסבלות.

מקורות


NaturalNews,Breast cancer survivors complain of drug side effects, consider stopping treatment Saturday, February 09, 2013 Gutierrezhttp://www.naturalnews.com/039028_breast_cancer_survivors_drug_side_effects.html#ixzz2KZIxeXak
http://www.uphs.upenn.edu/news/News_Releases/2013/01/mao/print.html

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן