תופעת התפתחות מינית מוקדמת בילדים

ממצאי מחקר חדש שופכים אור על המשך מגמת התפתחות מינית מוקדמת בקרב ילדים

מיניות הילד: השפעות של גורמים שונים וביניהם גורמים תזונתיים, סביבתיים וגנטיים מביאים לעלייה מתמדת בשיעורי הילדים המתאפיינים בהתפתחות מינית מוקדמת. ממצאי מחקר חדש שהתפרסמו לאחרונה מגלה על היקף התופעה ועל השינויים בדפוסי ההתפתחות המינית שחלים בקרב ילדים בארצות הברית מתת אוכלוסיות שונות.

על רקע אינדיקציות מחקריות בדבר התבגרות מינית מוקדמת בקרב יותר ויותר צעירים בעידן הנוכחי, ביקשו החוקרים לבחון את היקף התופעה בארצות הברית ולפיכך במחקרם אספו החוקרים מידע מילדים בגיוון אוכלוסייה אתני – היספניים, לבנים לא היספניים ואפרו-אמריקניים בגילאים של 9 עד 11 שנים.

מן הממצאים בדבר נפחי אשכי והתפתחו שיער ערווה, העלו החוקרים כי צעירים מקרב קבוצות אתניות שונות הראו התפתחות מינית גבוה בהשוואה לקבוצות אתניות כמו לבנים אולם ככלל מצאו החוקרים כי בהשוואה למחקרי עבר, הצעירים שנבחנו היו באופן משמעותי יותר מפותחים מבחינה מינית בגיל צעיר יותר כך שהתקיים פער בהתפתחות המינית ביניהם לבין בני הדור המבוגרים יותר מהם, בשישה חודשים עד שנתיים של התפתחות מינית.

המחקר נערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טפט בספרינגפילד, מסצ’וסטס, בית החולים מישיגן לילדים, ביה”ס לרפואה של אונ’ ויין בדרויט, מישיגן, בית הספר לרפואה באוניברסיטת ג’ון הופקינס במרילנד, חוקרים מאונ’ צפון קרוליינה, אוניברסיטת וורמונט ועוד. ממצאי המחקר רואים אור בכתב העת לפדיאטריה –רפואת ילדים Pediatrics.