תוקף תעודת המתחסן הוארך לסוף השנה

מנכ"ל משרד הבריאות האריך את תוקף התו הירוד כך שתעודות המתחסנים של הישראלים שקיבלו שני חיסונים יהיו בתוקף עד סוף השנה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
חיסונים כנגד נגיף קורונה. מה יהיה שיעור המתחסנים ? צילום: Pixabay Angelo Esslinger

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, אישר את הארכת תוקפו של התו הירוק עד סוף השנה. משרד הבריאות הודיע על הארכת תוקף התו הירוק עד סוף השנה. בהודעה שפרסם משרד הבריאות אושר שמי שהתחסן בשתי מנות החיסון נגד קורונה לא יידרש למנת דחף שלישית. לפיכך יוארך תוקף החיסונים של כלל המתחסנים עד סוף השנה.

נגיף הקורונה בישראל ממשיך לדעוך. היום 21.5.2021 עד כה חוסנו בישראל 5.439 מליון ישראלים במנה הראשונה. במנה השניה התחסנו 5.11 מליון ישראלים. בישראל נכון להיום 21.5.2021 רק 562 חולים פעילים. מספר החולים קשה בישראל הוא 65. מתוכם במצב קריטי 42 חולים. 33 חולים מונשמים. עד כה נפטרו בישראל מוירוס הקורונה 6397 איש. אתמול אובחנו בישראל 33 חולים חדשים בלבד. עד כה חלו בישראל 839 אלף איש. אתמול נערכו 24,972 בדיקות קורונה. אחוז הבדיקות החיוביות אתמול היה 0.1 אחוז.

הארכת תוקפו של התו הירוק

במשרד הבריאות הדגישו שההחלטה מגיעה על רקע התחלואה נמוכה בישראל הפחתת מקרי ההדבקה עד לרמה נמוכה כיום. "לאור העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה החלטנו, בהנחיית שר הבריאות, להאריך את תוקפו של התו הירוק למחוסנים ומחלימים עד דצמבר 2021". כך לדברי מנהל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי. עוד הוסיף לוי : "אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים. אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות.  מסכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק שכן אין עדיין מידע מלא לגביי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורך החיים הזה".

בישראל מנסים לשמור על המצב הקיים של מספר נדבקים נמוך, ולהגן על התפשטות ווריאנטים בישראל, ובמיוחד המוטציה ההודית. בתוך כך מספר חולי הקורונה בעולם עולה בהתמדה. הודו ממשיכה לשבור שיאים מצערים חדשים בדיווחים על מעל 4500 מתים ביממה.

מנכ"ל משרד הבריאות ציין עוד על-פי נתוני ההגנה שמעניקים החיסונים ועל פי הדיונים לגבי זמן מתן מנת דחף שלישית, נראה שהחיסונים יעניקו הגנה עד סוף השנה לפחות. לפיכך אושר כי תוקף אישורי התו הירוק הנם עד דצמבר 2021.

עדכון: משרד הבריאות החליט על שינוי במדיניות לגבי הארכת התו הירוק. בעקבות עדכון של מדיניות הזכאות לתו ירוק, תו שהופק לפני 3.10.2021 כבר לא בתוקף. להפקת תו ירוק למחוסנים.  מי זכאי כיום לתו הירוק וכיצד זה עובד? https://corona.health.gov.il/directives/green-pass-info

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן