תות שדה להורדת כולסטרול

תזונה מונעת : תות שדה אורגני למניעת ניוון מוקלארי גילי והפחתת כולסטרול

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
מבנה העין האנושי. מקור: ויקיפדיה. איור באדיבות NIH National Eye Institute

תות שדה אורגניים להפחתת כולסטרול ומניעת ניוון מקולארי גילי : בחוברת אוקטובר 2009 של העיתון מקצועי Journal of  Nutrition פורסם מחקר שבדק את היכולת של פירות תות שדה להוריד את רמות הכולסטרול בגוף. מחקר זה נערך עם נשים שהיו להן לפחות 3 מאפיינים של הסינדרום המטבולי. נתנו להן כל יום משקה שהכיל 25 ג' משקה של אבקת תות שדה שיובשה בהקפאה. רמות הכולסטרול הכללי ירדו אצלן ב-5% וכולסטרול LDL ב-6%. כמות החומצה האלגית שהיא פיטוכימיקל נוגד חימצון, עלתה אצלן בפלזמה במידה ניכרת.

תות שדה הוא פרי הגרגרים היותר קל להשגה מאחר והוא נותן פרי כבר מספר חודשים אחרי שתילתו. בעולם טיפחו ממנו מעל ל-600 זנים וכיום הוא זוכה להערכה כמזון-על, סופרפוד. הוא מכיל חומרים רבים נוגדי חימצון ונוגדי סרטן. פירות תות שדה עשירים בויטמין C והם עוזרים למניעת ניוון מקולרי גילי.

צריכה של 3 ויותר מנות תות שדה ביום הפחיתה ב-36% את התחלואה בניוון מקולרי גילי. בנוסף לויטמין C, פרי התות עשיר גם בויטמיני B, בעיקר פולאטה וריבופלווין, בויטמין K ובמינרלים מנגן, אשלגן, מגנזיום ונחושת. הפעולה המשולבת של כל המרכיבים האלו, ביחד עם הפיטוכימיקלים שבפרי, הם אלו שמקנים לו את איכויותיו כמזון על, גם טעים, שניתן לגידול במרבית חודשי השנה.

אבל, כל האיכויות האלו מצויות רק בתות שדה שגדל בחקלאות אורגנית, שאם לא כן הוא עלול להיות עם שלל כימיקלים שונים. רק תות שדה טרי או מוקפא הינו בעל ערך בריאותי – פירות ישנים או מבושלים איבדו את מרבית הערך הבריאותי שלהם.

מקורות 

www.naturalnews.com/020872_Alzheimers_strawberries_healing_foods.html
www.naturalnews.com/027288_strawberries_food_bad_cholesterol.htmll

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן