תזונה בהריון כנגד נזק לתינוק

תזונה בהריון כנגד נזק לתינוק: ממצאי מחקר העלו כי שינוי התפריט התזונתי של נשים בהריון להפחתת סוכר בדם השפיע על בריאות העובר והאם באופן משמעותי

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

הריון ולידההריון
פעילות גופנית נכונה ותזונה בריאה להפחתת סיכונים לנזקים לעובר ולאם בהריון. צילום: Pixabay Boris Gonzalez

תפריט תזונתי לצד פעילות גופנית משפיעים באופן משמעותי על בריאותנו. ממצאי מחקרים שונים העלו בעבר כי פעילות גופנית מתונה ותפריט תזונתי נכון מפחיתים נזקים ובעיות של האם והתינוק.

כיצד משפיעה תזונה בהריון להורדת מדד הסוכר בדם על התינוק? ממצאי מחקר חדש העלה כי שינוי התפריט התזונתי של נשים בהריון להפחתת סוכר בדם השפיע על בריאות העובר והאם באופן משמעותי.

תזונה נכונה בהריון והתעמלות נגד נזקים לתינוק ולאמא

במחקרם בחנו החוקרים ממצאים מ557 נשים עם עודף משקל בין השנים 2009 עד 2014 באנגליה. החוקרים בחנו כיצד השפיע שינוי בתזונה על האפיגנטיקה של העובר ועל בריאות האם בהריון.

החוקרים ביקשו במחקרם לבחון את השפעת דיסגליקמיה Dysglycemia בהריון על התינוק. זאת בהיבטים שונים וביניהם אפיגנטיקה ותהליכי מתילציה של הDNA. ותהליכי ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת PLOS Medicine.

החוקרים השוו 294 נשים שהיוו קבוצת ביקורת ל263 נשים בקבוצת הניסוי. קבוצת הביקורת של נשים בהריון לא שינו את התפריט התזונתי שלהם. לעומתן 263 הנשים בקבוצת הניסוי. מתוך הנשים בהריון 159 נשים אובחנו כבעלות סכרת הריון.

החוקרים בחנו דגימות דם מחבל התבור ונבדקו תהליכי מתילציה ואפיגנטיקה. הם גילו שביצוע התעמלות ותזונה נכונה במהלך ההריון במזונות בעלי ערך גליקמי פחות גבוה הוביל לתוצאות שונות באופן מובהק.

החוקרים מצאו כי השמנת יתר במהלך הריון משפיעה באופן דרמטי על בריאות האם והתינוק. ממצאי החוקרים מעלים כי התרבות בשלב ההריון בקרב נשים בהריון יכולה לסייע.

כלומר פעילות גופנית נכונה תוך ליווי מתאים וכן שינוי תזונתי מוביל לשינוי המועיל לבריאות התינוק והאם. החוקרים מסכמים כי אף פעם לא מאוחר לשנות את התפריט ולווסת את התזונה והפעילות הגופנית במהלך ההריון.

 

 

דילוג לתוכן