תחומי רפואת שיניים

מה הם תחומי ההתמחות של רופאי שיניים ? סוגי רפואת שיניים כמו שיקום פה, פריודונטיה, אורתודונטיה ויישור שיניים, פדודונטיה, כירורגיית פה ולסת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רופאי שינייםהרפס
מרפאת שיניים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

מה הם תחומי רפואת שיניים הקיימים ?

בישראל קיימות כ-5,000 מרפאות שיניים פרטיות המוחזקות על ידי רופאי שיניים ועל ידי חברות ותאגידים הקושרים לתחום רפואת השיניים כמו קופות חולים או רשויות מוניציפליות.

במדינת ישראל כיום, רופאי השיניים הינם בעלי מקצוע שהשלימו תואר מסוג D.M.D – דוקטור לרפואת השן או דוקטור לכירורגיה של השן D.D.S – לאחר השלמת לימודי רפואת שיניים שאורכים שש שנים. לימודי רפואת שיניים מעניקה לרופא השיניים המסיים אותם הבנה בתחום בכלל ובנוסף קיימים תחומים ספציפיים ברפואת שיניים.

שיקום פה– תחום רפואת שיניים המיועד לשמור על תפקוד תקני של השיניים והלסתות- לדוגמה על ידי סתימות, טיפולי שורש, השתלת שתלים בשיניים, שיניים תותבות, כתרים או גשרים בשיניים.

פריודונטיה– תחום רפואת שיניים העוסק בבריאות החניכיים, שימור חניכיים ושיקומן, היגיינת הפה ניתוחי חניכיים ורקמות רכות סביב השן.

אורתודונטיה– תחום רפואת שיניים העוסק בסגירת לסתות, בעיות מבנה הלסת והשיניים הקשורות לסגירת הפה ושימוש במכשור כמו גשר המפעיל לחץ על השן באופן זמני או קבוע לטיפול בפתולוגיה של מבנה שיניים כמו למטרת יישור שיניים.

רפואת שיניים בהתמחות בחלל הפה- תחום רפואה הנוגע לבעיות ברקמות קשות ורכות בחלל הפה לרוב לא בגלל בעיה בשן – למשל פטריה בחלל הפה, הרפס, יובש פה ועוד.

פדודונטיה– תחום רפואת שיניים המתמחה בבעיות ייחודיות שקשורות בשיניים של ילדים כמו לדוגמה התחלפות שיני חלב או טיפול במצוקות ילדים מרופאי שיניים.

כירורגיית פה ולסת – טיפול בבעיות שיניים, מפרקים ולסת, חבלות, ליקויים או עיוותים – לדוגמה השתלות שיניים, טיפול במפרקי הלסת ועוד.

דילוג לתוכן