תיאור רגשות שליליים מסייע להפחתתם

חוקרים: תיאור של רגשות שליליים שאנו חווים בעת אירוע, עשוי לסייע להפחית מעוצמתם ולתפקד טוב יותר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורפסיכולוגיה
רגשות. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by-sa. מאת: Mister digit

ממצאי מחקר חדש מעלים כי תיאור רגשי מילולי של רגשות שצפים בעת חוויה שלילית, מפחית את הרגש השלילי באופן המשפר את התפקוד

כיצד משפיע תיאור של חוויה רגשית על האופן בו אנחנו מתפקדים ועל הפחתת עוצמתה השלילי של החוויה ? כיצד תיאור של תחושת פחד וחרדה לדוגמה עשוי להפחית אותם במידה מסוימת ? ממצאי מחקר חדש מצביע על כך שתיאור רגשי של התחושות שחווים נבדקים בעת חוויה רגשית מפחידה מאפשרת להם להגיע לתוצאות רגשיות טובות יותר המעידות על רוגע נפשי רב יותר.

תיאור רגשי מסייע להפחתת חרדה

במחקר שכלל 88 נבדקים בחנו החוקרים בתחילה את האופן בו הגיבו כל הנבדקים לצורך לגשת ולגעת בעכביש טרנטולה גדול שהוצב במרחק מהם. לאחר מכן בחנו החוקרים כיצד מניפולציה מחקרית ב-4 קבוצות ניסוי שונות תשפיע על הפחד ועל התפקוד של הנבדקים:

  • בקבוצה הראשונה- הנבדקים נדרשו לתאר את הרגשות שהם חשו ולתאר את תגובותיהם לאיום הניצב מולם (העכביש). לדוגמה לומר "אני מרגיש חרד ומפוחד מהעכביש המכוער והמסוכן שמולי".
  • בקבוצה השניה- נדרשו הנבדקים להשתמש בביטוים נטרליים שמתארים שהחוויה לא באמת מפחידה אותם. לדוגמה לומר "העכביש הקטן הזה לא יכול לפגוע בי. אני לא מפחד ממנו"
  • בקבוצה השלישית נדרשו הנבדקים לומר משפטים שאינם רלוונטיים לחוויה.
  • בקבוצה הרביעית לא ציינו הנבדקים דבר.

מן הממצאים העלו החוקרים עורכי המחקר מאוניברסיטת קליפורניה, כי חברי הקבוצה הראשונה שציינו את רגשותיהם בפני האיום היו אלה שחוו באופן המינימלי את שיעור ההזעה בידיים (שהיא סימן חיצוני מוכח לפחד) שהיה הנמוך ביותר מכל הקבוצות וכי הנבדקים הללו היו מסוגלים להתקרב בממוצע הכי הרבה אל האקווריום ובו העכביש.
נבדקי הקבוצה השניה שתיארו ביטויי חיזוק עצמי, הזיעו יותר מחברי הקבוצה הראשונה והתקרבו לעכביש פחות מהם, אך ביצעו טוב יותר את המטלה והזיעו פחות בהשוואה לחברי הקבוצות שלא דיווחו על כלום במהלך החוויה או אמרו משפטים לא רלוונטיים לעניין (קבוצות 3 ו-4).

דילוג לתוכן