מהן התכונות החשובות למנטור-מאמן ?

ממצאי מחקר מצביעים על הגורמים המשמעותיים ביותר לצעירים בעת ההנחייה האישית על ידי המנטור-המאמן: בילוי זמן משותף יחד וביצוע של פעילויות משותפות, בניית תשתית של אמון ונאמנות, המאמן כדמות לדוגמה המעוררת הזדהות , שמירה של המאמן-המנטור איזון בין קרבה לעצמאות המודרך והעצמת המודרך על ידי המאמן.

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
אימון ומנטוריניג. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by. מאת: Sage-Ross-Ragesoss

 

אימון אישי : מחקר מגלה מהן התכונות החשובות לצעירים אצל מנטור-מדריך

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Vocational Behavior משווה את התפיסות לגבי אימון אישי (Coaching) ליווי בייעוץ, חניכה והדרכת המנטורים, בעיני מתבגרים צעירים, מתבגרים ובוגרים צעירים. המחקר הקיף 56 תלמידים בעשר קבוצות מיקוד של תלמידי חטיבות ביניים, תיכונים ובקרב תלמידי קולג'.

במסגרת המחקר התבקשו התלמידים לתאר את החוויות הקשורות לקשרים עם המנטור-המאמן. ממצאי המחקר העלו כי בכל שכבות הגיל באופנים מעט שונים, קיימים חמישה מאפיינים מרכזיים החשובים לצעירים בעת ההנחייה האישית על ידי המנטור-המאמן:

1. החשיבות של בילוי זמן משותף יחד וביצוע של פעילויות משותפות

2. יצירת תשתית של אמון ונאמנות

3. המנטור-המאמן צריך להוות מודל לחיקוי לשמש כדמות לדוגמה באופן שיגרום להזדהות של המודרך.

4. שמירה של המנטור-המאמן על איזון בין קרבה וקשר לבין אוטונומיה ועצמאות של המודרך.

5. העצמה של המודרך

נתונים אלה, לדעת החוקרים, עשויים לשמש ככלי עזר בפיתוח תכניות התערבות, בהבנייה של עזרים פדגוגיים, חינוך, ניהול ומנהיגות, שיפור מיומנויות ותקשורת בין אישית, קואצ'ינג ואימון, בניית כלים ושיפור תהליכים ופרקטיקות התנהגותיות הקשורות לאימון אישי ומנטורינג הקשורים בבני גילאים צעירים.

קישור למחקר אודות המאפיינים החשובים עבור צעירים בדמות המאמן-המנטור.

דילוג לתוכן