17 תכונות שליליות בראיון עבודה – רשימה של חסרונות

פעמים רבות שואלים בראיון עבודה, מהם תכונות שליליות שאתה מכיר או מכירה בעצמך? מהם שני החסרונות שלך? ספרי על עצמך מה היית משנה בעצמך בהקשר של אופן העבודה שלך? ספר מה המאפיינים שלך שהכי פחות טובים בך? מה היו מספרים לי עליך המנהלים או הקולגות בהקשר זה או חסרונות שלך? שאלות אלה ואחרות הן נפוצות במיוחד על ידי המראיין. בין אם מדובר בעבודה בתחום ההיי-טק או בתחום המכירות, ובין אם מדובר בשאלות שחוקות שנדמות לנו כנדושות ובין אם בשאלות דומות הנשאלות באופן מתוחכם יותר.

שאלות אלה ואחרות, גם אם מהוות שאלות ידועות ומוכרות, מאפשרות למראיין להכיר טוב יותר את המרואיין, את הכנתו לראיון, יסודיותו, כנותו והאופן בו הוא משיב לשאלות, עומד מול אחרים והיבטים פסיכולוגיים נוספים. כלומר שאלות הנוגעות למה שהמרואיין מתבקש לציין בפני המראיין הן כלי שבאמצעותו המראיין לומר על חסרונות המרואיין. אך לצד זה גם לומד באופן ניהולי ופסיכולוגי לפי אופי וטיב התשובה של המרואיין על היבטים נוספים המאפיינים אותו.

17 תכונות שליליות בראיון עבודה - רשימה של חסרונות. צילום: Pixabay Sue Styles
17 תכונות שליליות בראיון עבודה – רשימה של חסרונות. צילום: Pixabay Sue Styles

לפניכם 18 תכונות שליליות שאפשר להציג בשאלה בקבלה לעבודה – רשימת חסרונות; להעזר בהן כדי לענות על השאלה בצורה שתטיב את הסיכוי שלכם לקבל את העבודה. שאלות אלה’ כאמור’ מהוות חלק מסט שאלות שכיחות הנשאלות כעניין שבשגרה בראיונות לקראת קבלה לעבודה. שאלות לראיון עבודה כמו סימולציות, מבחנים והערכות מאפשרות למראיין להכיר את המרואיין ולבחון את התאמתו. הן מאפשרות לו להציג את יכולותיו, כישוריו, חסרונותיו והאתגרים האישיים האישיים הרלוונטיים לעיסוקו המקצועי, כחלק מהליך הערכת התאמתו לתפקיד.

עוד בראיון עבודה:

17 תכונות שליליות בראיון עבודה – רשימה של חסרונות

רבים נאחזים בתכונה השלילית : פרפקציוניזם כתכונה שלילית מובילה. התכונה נפוצה בתשובה לשאלת זו כי היא נתפסת במועילה עבור המעביד. עם זאת מדובר בתשובה שחוקה, הנשמעת מעושה, לא מדויקת וטריוויאלית. ובכל אופן, מה על התכונות האחרות, בהנחה ותידרשו לפרט יותר מחיסרון אחד?

לפניכם מפורט רשימה שניתן לבחור ממנה את מה שמאפיין אתכם יותר מאחרות. זאת כדי שתוכל להיות מוכן ויסודתי לתשובה לגבי חסרונות או תכונות שליליות שמאפיינות אותך, בלי להיות מותע, תוך חשיבה יסודית המשקפת את תכונותיך באמת. בהדגשת תכונות אלה ניתן ורצוי להכניס היבט חיובי המשליך על קיומם כבר טיפול וככזה שאינו מזיק במיוחד עד שיטופל. רצוי לתאר את התכונה תוך מתן דוגמה שמשקפת איך התכונה באה לידי ביטוי. רצוי גם לתאר איך אנו מטפלים באותה תכונה או חסרון או איך טיפלנו בכך.

  1. ירידה לפרטים – אדם היורד לפרטים באופן עמוק מידי.
  2.  רגישות לפרטים קטנים – התמקדות בפרטים ולא רק בתמונה הכללית.
  3. ישירות יתר- אדם המבטא ישירות עודפת בתיאור הדברים שמפריעים לי.
  4. נתפס כאדיש – אדם שאינו מבטא רשות לנוכח אירועים מלחיצים. לצד זה גם לא מבטא רגשיות יתר בכלליות, ללא קשר לאירועים מלחיצין.
  5. עדינות – אדם שאינו מספיק אסרטיבי לעיתים.
  6. ביקורתיות – אדם המבקר את עצמו ואחרים באופן מחמיר ובתדירות גבוהה יחסית.
  7. פורמליסטיות- אדם שהוא איש של עשייה והוצאה לפועל ולא של יצירתיות וחדשנות.
  8. הימנעות מעימותים.
  9. עקשנות.
  10. נחרצות.
  11. קשיחות.
  12. ביישנות.
  13. מופנמות.
  14. דומיננטיות.
  15. שתלטנות.
  16. קפדנות.
  17. סקפטיות, חשדנות.

נורית אגמי, מומחית בניהול קריירה ולינקדאין, מדברת בלינקדאין בנוגע לשאלה אחת ששואלים הרבה פעמים בראיון עבודה. על התכונות השליליות של האדם, בראיון.

נורית אומרת שהשאלה אכן חוזרת על עצמה, והרבה מועמדים נלחצים ממנה, שואלים על השאלה. והם נדרשים לספר על תכונה שלילית, מה שאף אחד לא אוהב לעשות.

לכן זו שאלה מלחיצה.

אבל יש כמה נקודות שצריך להתייחס אליהם.

קודם כל, כולם נשאלים אותה שאלה, ולכן כולם חווים את זה. גם נורית מתייחסת לכך, שכשהיא מכינה אנשים לראיון עבודה, או לראיון שני, שבו פעמים רבות בודקים את זה.

כשאני שואלת מה שאלו בראיון הראשון, המון מציינים, למשל, “מה אתה לא אוהב בעצמך?” ” מה היית משפר בעצמך?” “איזה דברים שליליים הבוס שלך היה אומר עליך?” וכדומה.

אני חושבת שעדיף שמעסיקים לא ישאלו את השאלה הזו, כי מועמד אינטלגנט לא היה מנדב למעסיקה את הדברים השליליים שבאמת יפגעו בתפקוד שלו, או בסיכויי הקבלה שלו לתפקיד. לכן נורית, כמראיינת, דולה את התכונות האלה משאלות אחרות, מהשיחה שלה עם המועמד.

מבחינת המועמד, מראיין ששואל אותו, עוזר לו בעצם לעבור את הראיון ביותר קלות. לכן אין מה להילחץ מהשאלה הזו, מה עוד שלכולנו יש תכונות שליליות, לכל אחד. לכן זה לא כזה נורא.

לכן מה שצריך לעשות, זה יותר לבדוק כיצד אנחנו משפרים את הסיכוי שלנו, ולהתייחס לשאלה הזו בצורה רגועה וטובה, שתטיב את סיכויי הקבלה שלי לעבודה.

לשמוע עוד, צפו בסרטון המצורף פה למטה.

מאמר מעניין שיצא בשנת 2022 בנוגע לשיטות אפקטיביות למרואיין, כיצד לאתר תכונות שליליות אצל המרואיין, כדאי לקרוא