תסמונת פוסט קורונה בילדים שהחלימו

מהשפעות הקורונה: ילדים שסבלו מתסמינים קלים או ללא סימפטומים והבריאו חווים תסמונת פוסט קורונה בילדים PIMS לאחר החלמתם.

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
בדיקת קורונה חדשנית. אילוסטרציה: PIRO4D Orlando Pixabay

ילדים שהחלימו ממחלת נגיף הקורונה שבו והתאשפזו לאחר שלקו בתסמונת נדירה. תשעה ילדים בישראל אושפזו בבתי החולים בישראל. זאת בגלל תסמונת נדירה יחסית שתקפה אותם לאחר שהבריאו מנגיף הקורונה. התסמונת היא רב מערכתית כלומר פוגעת בכמה מערכות בגוף. חלק מהילדים החולים אף מחוברים למכונת אקמו.

כך לאחרונה לבית החולים רמב"ם בחיפה הגיעו שישה ילדים עם PIMS בשל קורונה. הילדים בני 6-10. לוקים בתסמונת דלקתית רב מערכתית לאחר שכבר חלו בקורונה. רוב הילדים מצויים במצב בינוני או קל.  עתה מאושפז בבית החולים ילד אחד עם תסמונת דלקתית רב מערכתית זו. הוא החל לסבול מתסמונת זו חודש לאחר שהחלים ממחלת נגיף הקורונה.

התסמונת הובילה לתופעות כמו לחץ דם נמוך, אי ספיקה נשימתית, מדדי דלקתיות גבוהים, שלשולים, כאבי בטן. כל הילדים שחוו תסמינים אלה ואחרים של PIMS היו חולי קורונה בעבר או היו בבידוד. הילדים ברובם לא סבלו מסימפטומים של קורונה או מתסמינים קלים. המחלה הרב מערכתית התפרצה בגופם רק אחרי החלמה מקורונה.

עליה במספר המתחסנים

בתוך כך דווח ממשרד הבריאות על עלייה במספר המתחסנים במנת הדחף – בוסטר. בעוד יומיים ישלל התו הירוק ממי שלא קיבל את מנת החיסון הנוספת לאחרונה. לכן, ישראלים רבים ממהרים להתחסן. מדיווחי משרד הבריאות ניכרת עלייה בכמות המתחסנים החדשים.

עד כה חוסנו במנה ראשונה 6.12 מליון ישראלים. את המנה השנייה של חיסון הקורונה של פייזר קיבלו בישראל 5.6 מליו ישראלים. 3.4 מליון ישראלים קיבלו את מנת הבוסטר.

נכון לאתמול, יום שישי 1.10 היו בישראל 607 חולים קשים. מתוכם 264 מצויים במצב קריטי. 214 מונשמים מתוך חולים קשים אלה. 107 חולים בינוני בישראל. כיום מוגדרים במדינת ישראל 46,647 חולים פעילים. אחוז הנבדקים שלשום – יום חמישי היה 3.8 אחוזים. נערכו 121 אלף בדיקות לגילוי הנגיף. ביום חמישי אומתו 4313 חולים חדשים. עד כה נפטרו בישראל 7761 אנשים בשל נגיף הקורונה.

עד כה חלו בעולם 234 מליון איש. 4.8 מליון איש מתו עקב נגיף הקורונה. בארצות הברית חלו 44.3 מליון איש. מעל 700 אלף אמריקאים מתו בשל הקורונה. הודו היא המדינה המובילה לאחר ארצות הברית במספר חולי הקורונה. בהודו חלו ואומתו מעל 33.7 מליון איש. מעל 448 אלף הודים מתו עקב הקורונה. בברזיל אובחנו לעומת זאת מעל 21.4 מליון חולים. קרוב ל600 אלף חולים מתו בברזיל עקב הקורונה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן