תערוכת צילומים של מתמודדי נפש

התערוכה שתיפתח ב27/9 מהווה סיכום של סדנת פוטותראפיה, ביזמת עמותת 'אנוש', ובתמיכת מיזם 'רפאל' של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
מתמודדים. צילום : בתיה אבני. מסכות-תערוכת צילומים של מתמודדי נפש המשתתפים בסדנת פוטותראפיה.

תערוכת צילומים של מתמודדי נפש המשתתפים בסדנת פוטותראפי

"מצלמה היא כלי שמלמד אנשים איך לראות ללא מצלמה"

דורותיאה לאנג

ביום שלישי 27 לספטמבר בשעה 13:30 תיפתח בבית יגאל אלון אשר בצפת, השקה של תערוכת צילומים ייחודית מיצירותיהם של אמנים מתמודדי נפש. פתיחת התערוכה תתקיים במעמד ראש העיר צפת, מר אילן שוחט , פרופ' מרי רודולף מבית הספר לרפואה בצפת וד"ר הלה הדס מנכ"לית עמותת אנוש.

התערוכה מהווה סיכום של סדנת פוטותראפיה, ביזמת עמותת 'אנוש', ובתמיכת מיזם 'רפאל' של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת.
מנחה הסדנה, שעיה אי-מגור, מסביר: "אמנות הצילום מאפשרת לאדם לפגוש את עצמו , מחשבותיו ומאווייו באופן חזותי, ונותנת בידי המטפל כלי עבודה לשיקוף העולם האישי הזה. פעילות במסגרת סדנת פוטותראפיה מהווה חידוש בעולם הטיפולי בארץ , אך תופסת מקום של כבוד בעולם המערבי כבר שנים רבות .האופן המיידי של שימוש במצלמה והעובדה שיש מפגש בין נקודת ההתבוננות של המתמודד לבין העולם , יש בהם כדי ליצור העצמה של המתמודד, שמאפשרת לו "להגיד דבר מה לעולם " ומאפשרת "הצצה" לעולמו הפנימי של מתמודד הנפש .האפקט האמנותי של התמונה המצולמת מוריד חסימות וסטיגמות ומאפשר התקרבות מעודנת בין העולמות – זה "הנורמאטיבי" וזה "הפגוע".
מיכל בויום, מנחה שותפה בסדנה ועובדת סוציאלית בעמותת 'אנוש' מוסיפה: "בתערוכה 'מסכות' יש אמירה של המתמודדים עצמם. לכל אחד ואחת מהם מתאפשר להיות בעל אמירה אמנותית ולא "רק" מתמודד-נפש . הם הם מספרי הסיפור ".
המשתתפים המציגים בתערוכה אביגיל , בתיה , יגאל, יוסף , יעקב , לאה ורן.

בתערוכה שלושה פרקים :
• מסכות
• בחזרה אל הרגע ( בילדות )
• התבוננות ביופי

התערוכה נחתמת באמירתו של אחד המתמודדים : "…זו התמונה שאני אוהב : הידיים שלנו פתוחות אל העולם …אנחנו כאן …עכשיו תורכם להתקרב…".
התערוכה פתוחה לקהל הרחב בבית יגאל אלון בצפת בחודשים ספטמבר-אוקטובר .

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן