תערוכת צילומים של מתמודדי נפש

תערוכת צילומים של מתמודדי נפש המשתתפים בסדנת פוטותראפי

“מצלמה היא כלי שמלמד אנשים איך לראות ללא מצלמה”

מתמודדים. צילום : בתיה אבני. מסכות-תערוכת צילומים של מתמודדי נפש המשתתפים בסדנת פוטותראפיה.
מתמודדים.
צילום : בתיה אבני.
מסכות-תערוכת צילומים של מתמודדי נפש המשתתפים בסדנת פוטותראפיה.

דורותיאה לאנג

ביום שלישי 27 לספטמבר בשעה 13:30 תיפתח בבית יגאל אלון אשר בצפת, השקה של תערוכת צילומים ייחודית מיצירותיהם של אמנים מתמודדי נפש. פתיחת התערוכה תתקיים במעמד ראש העיר צפת, מר אילן שוחט , פרופ’ מרי רודולף מבית הספר לרפואה בצפת וד”ר הלה הדס מנכ”לית עמותת אנוש.

התערוכה מהווה סיכום של סדנת פוטותראפיה, ביזמת עמותת ‘אנוש’, ובתמיכת מיזם ‘רפאל’ של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת.
מנחה הסדנה, שעיה אי-מגור, מסביר: “אמנות הצילום מאפשרת לאדם לפגוש את עצמו , מחשבותיו ומאווייו באופן חזותי, ונותנת בידי המטפל כלי עבודה לשיקוף העולם האישי הזה. פעילות במסגרת סדנת פוטותראפיה מהווה חידוש בעולם הטיפולי בארץ , אך תופסת מקום של כבוד בעולם המערבי כבר שנים רבות .האופן המיידי של שימוש במצלמה והעובדה שיש מפגש בין נקודת ההתבוננות של המתמודד לבין העולם , יש בהם כדי ליצור העצמה של המתמודד, שמאפשרת לו “להגיד דבר מה לעולם ” ומאפשרת “הצצה” לעולמו הפנימי של מתמודד הנפש .האפקט האמנותי של התמונה המצולמת מוריד חסימות וסטיגמות ומאפשר התקרבות מעודנת בין העולמות – זה “הנורמאטיבי” וזה “הפגוע”.
מיכל בויום, מנחה שותפה בסדנה ועובדת סוציאלית בעמותת ‘אנוש’ מוסיפה: “בתערוכה ‘מסכות’ יש אמירה של המתמודדים עצמם. לכל אחד ואחת מהם מתאפשר להיות בעל אמירה אמנותית ולא “רק” מתמודד-נפש . הם הם מספרי הסיפור “.
המשתתפים המציגים בתערוכה אביגיל , בתיה , יגאל, יוסף , יעקב , לאה ורן.

בתערוכה שלושה פרקים :
• מסכות
• בחזרה אל הרגע ( בילדות )
• התבוננות ביופי

התערוכה נחתמת באמירתו של אחד המתמודדים : “…זו התמונה שאני אוהב : הידיים שלנו פתוחות אל העולם …אנחנו כאן …עכשיו תורכם להתקרב…”.
התערוכה פתוחה לקהל הרחב בבית יגאל אלון בצפת בחודשים ספטמבר-אוקטובר .