תפריט צמחוני כנגד סיכון למחלות לב

תפריט צמחוני בריא מצמצם סיכון למחלות לב

ניתן למצוא בקלות מאמרים הדנים במחקרים מוקפדים המאשרים את התועלת של תפריט צמחוני. היצמדות רבת שנים לתפריט צמחוני נמצאה קשורה לאריכות ימים, להרחקת הסיכון לסרטן ולסוכרת, לשמירה על משקל וליכולת עיכול טובה יותר. לאחרונה פורסם מחקר חדש בכתב העת ‘אמריקאן ז’ורנל אוף קליניקל נוטרישן’. שם נמצא, שתפריט צמחוני יכול להגן מפני מחלות לב וזאת בזכות הורדת רמות כולסטרול גבוהות ולחץ דם גבוה. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד בדקו רמות של כולסטרול ולחץ דם אצל 45,000 מתנדבים אנגליים וסקוטיים. 34% מהם היו צמחונים. המחקר החל ב- 1990 ותוצאותיו סוכמו ב- 2009. במהלך תקופה זו 1,235 מבין המתנדבים פיתחו מחלת לב. 169 מתוכם מתו ממחלה זו. זאת בעוד שהנותרים – 1,066 התאוששו או המשיכו לסבול מתוצאות המחלה. לאחר התחשבות בגורמים חיצוניים, כמו מעמד סוציו-אקונומי, השכלה, צריכת אלכוהול ועישון, מצאו החוקרים, שבקרב הצמחונים היה סיכון ב- 32% נמוך יותר לסבול ממחלת לב, לעומת המצב בקרב אוכלי הבשר. לצמחונים גם הייתה מסת גוף נמוכה יותר והיה פחות סיכון לפתח סוכרת. לדברי החוקרים, עיקר ההבדל מושפע מירידה ברמת הכולסטרול ובלחץ הדם. המחקר מלמד על חשיבותו של תפריט צמחוני בריא למניעת מחלות לב.

הגוף שלנו לא בנוי לאכילת בשר
תוצאות מחקר זה לא מפתיעות את מי שמבין באנטומיה של גוף האדם. למעשה, מרבית האנשים בעולם ניזונו וניזונים מתפריט צמחוני או צמחוני ברובו. זהו תפריט שבהחלט מתאים לפיזיולוגיה של האדם. הניבים בשיניים שלנו אינם חדים, המעיים שלנו ארוכים, בניגוד למעיים הקצרים שיש לטורפים. כמות חומצת הקיבה של האדם נמוכה מדי מכדי להתאים לעיכול בשר ולקטילת הפרזיטים שהוא מכיל, הרוק שלנו בסיסי ולא חומצי כמו של הטורפים, הידיים שלנו מותאמות לקטיף פירות ולעבודת אדמה, לא לצייד. יחד עם זאת ישנם מצבים בהם אכילת בשר מוצדקת, כמו בתקופות רעב, או כשאין די מזון צמחי. מרבית האנשים על פני האדמה חיים באזורים עם גישה למגוון מזונות צמחיים. לכן אינם זקוקים למזונות יוצרי חומצה וליחות, כמו שיוצרת אכילת בשר. מחקר זה, שנערך באוניברסיטת אוקספורד הוא האחרון בשורה ארוכה של מחקרים שמסבירים לנו מדוע מחוכם להקשיב לצרכי הגוף האמיתיים שלנו ולא למפרסמי תעשיית המזון בת זמננו.

מקורות:
NaturalNews,Thursday, September 26, 2013 by: Michael Ravensthorpe
http://www.naturalnews.com/042221_vegetarians_heart_disease_decreased_risk.html#ixzz2g5MmUAJe
http://www.huffingtonpost.com
http://www.nzherald.co.nz
http://www.celestialhealing.net
http://science.naturalnews.com

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466