תקופת הדגירה עד פרוץ התסמינים

תוך כמה זמן ממועד ההידבקות מופיעים תסמיני קורונה לרוב? מחקרים מצביעים שלרוב התסמינים מופיעים לאחר חמישה או שישה ימים. על פי מדענים רוב הנדבקים יפתחו סימפטומים של קורונה בתוך פחות משבוע. המועד החציוני הוא חמישה ימים. הנדבקים מפתחים את המחלה ותסמיניה בתוך יומיים עד שבועיים ממועד החשיפה. לאחרונה דווח באוסטרליה על כך ששלושה חולים שעזבו ...

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
תקופת הדגירה של נגיף הקורונה- יכולה להיות גם מעל 14 יום. צילום: Pixabay Fenando zhiminaicela

תוך כמה זמן ממועד ההידבקות מופיעים תסמיני קורונה לרוב? מחקרים מצביעים שלרוב התסמינים מופיעים לאחר חמישה או שישה ימים. על פי מדענים רוב הנדבקים יפתחו סימפטומים של קורונה בתוך פחות משבוע. המועד החציוני הוא חמישה ימים. הנדבקים מפתחים את המחלה ותסמיניה בתוך יומיים עד שבועיים ממועד החשיפה.

לאחרונה דווח באוסטרליה על כך ששלושה חולים שעזבו את המלון מבידוד פיתחו תזמיני קורונה לאחר 16 יום. כלומר תקופת הדגירה נמשכה יותר מ14 יום. מדענים מסבירים כי התופעה היא אפשרית אך נדירה. כלומר רוב הממצאים מצביעים על תקופת דגירה של הנגיף של עד 14 ימים אצל רוב האנשים. עם זאת יתכנו מקרים חריגים בהם תקופת הדגירה ממושכת יותר. תופעה זו אינה שכיחה ומצויה רק בקרב אחוז קטן של האנשים הנדבקים בנגיף.

תקופת הדגירה – לרוב 5 ימים

ממצאי מחקר שנערך לפני שנה מצביעים על כך שרוב מכריע של הנדבקים בקורונה יפתחו תסמינים של הנגיף בתוך 5 ימים מהידבקותם. (נתון חציוני). הופעת התסמינים כמו שיעול והתעטשויות הם כלל הנראה השלב המדבק ביותר במחלה. עוד ציינו החוקרים כי 97.5 מהחולים פיתחו תסמינים בתוך 11.5 ימים מהחשיפה לנגיף.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי מדענים מבית החולים האוניברסיטאי הנודע ג'ון הופקינס בארה"ב. המחקר רואה אור בכתב העת הרפואי Annals of Internal Medicine.

המחקר שראה אור במרץ 2020 התבסס על ניתוח של 181 מקרים של חולי קורונה שמקורם בסין ומדינות אחרות. על פי החוקרים הרשויות מחייבות בידוד של 14 יום לאחר חזרה מחו"ל או חשיפה לחולה. לפי המדענים, בהתבסס על ניתוחם הסטטיסטי, מדובר בפרק זמן סביר.

המדענים מעריכים כי רק כאחוז מהחולים יפתחו תסמינים לאחר 14 ימים של בידוד. להערכתם מתוך עשרת אלפים נדבקים, קצת מעל 100 יפתחו תסמינים מעל 14 יום לאחר ההידבקות.

 

דילוג לתוכן