תרומה גדולה לפקולטה לרפואה בגליל

קרן עזריאלי תורמת לפקולטה לבית הספר לרפואה בגליל 50 מיליון דולר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמוסדות וארגונים רפואיים
העיר צפת. בקרוב ייפתח בית הספר לרפואה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Matic18

קרן עזריאלי תורמת לפקולטה לבית הספר לרפואה בגליל 50 מיליון דולר 

לרגל חגיגות ה- 60 להקמתה של אוניברסיטת בר-אילן, הודיעה קרן עזריאלי על הענקת תרומה של 50 מיליון דולר לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, בצפת. זו התרומה הגדולה ביותר שהעניקה הקרן, היושבת בקנדה, כמו גם התרומה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם לאוניברסיטת בר-אילן. ממשלת ישראל, אשר הכריזה על הקמת הפקולטה לרפואה של בר-אילן כפרויקט בעל חשיבות לאומית, התחייבה להעניק מצידה סכום השווה לתרומה, וכך תזכה הפקולטה למענק של 100 מיליון דולר (כ- 400 מיליון שקלים).
הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת, תקרא מעתה "הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן". הפקולטה הוקמה לפני ארבע שנים. בסיום שנת הלימודים הזאת, תסכם הפקולטה ארבע שנים לפעילותה. בתקופה זאת הכשירה הפקולטה כ-550 סטודנטים לרפואה ולתארים מתקדמים במדעי הרפואה.
תרומתה הנרחבת של קרן עזריאלי מסמלת את הבעת האמון ביכולתה של הפקולטה לרפואה למלא את הצורך ברופאים מיומנים, לבלום את "בריחת המוחות" מישראל באמצעות החזרת סטודנטים, מורים וחוקרים מהמוסדות הנחשבים ביותר בעולם ולספק שירותי בריאות איכותיים ובה בעת להרחיב את אפשרויות התעסוקה לתושבי הצפון.
"המשימה האזורית והלאומית הזו עולה בקנה אחד עם מחויבותה המתמשכת של עזריאלי לישראל, להכשרה מתקדמת ומחקר מדעי ורפואי," אמרה ד"ר נעמי עזריאלי, יו"ר ומנכ"ל קרן עזריאלי. "יוזמה זו נשענת על עשור של מעורבות בתמיכה ועידוד דור חדש של רופאים וחוקרים קליניים. באמצעות התרומות שלנו, אנו שואפים לחולל השפעה משמעותית וארוכת טווח ותרומתנו לפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בגליל היא חלק מרכזי בחזון האסטרטגי שלנו עבור ישראל. אנו שמחים לשתף פעולה עם אוניברסיטת בר-אילן ביצירת פלטפורמה חדשה ללימודים קליניים עבור הסטודנטים ולשפר את יכולת המחקר הרפואי הבסיסי באוניברסיטאות ובמדינה כולה על מנת להשיג יתרונות רבי השפעה בראיה בינלאומית".
הגב' דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר קרן עזריאלי ישראל הוסיפה, "קרן עזריאלי ומשפחת עזריאלי גאות להיות חלק מהחזון הציוני העומד מאחורי הקמת הפקולטה לרפואה בצפון הארץ ולשתף פעולה עם מדינת ישראל ואוניברסיטת בר-אילן במשימה לאומית זו של הכשרת הדור הבא ברפואה, הרחבת תשתית המחקר הרפואי ואספקת שירותי בריאות מצוינים לקהילות היהודיות, הערביות והדרוזיות המתגוררות באזור היפה בישראל".
"אנו נרגשים מתמיכתה של קרן עזריאלי במשימתנו לחולל מהפך בטיפול הרפואי בצפון ישראל, אזור שתושביו זכאים ליהנות מגישה לשירותי הרפואה הטובים ביותר בדיוק כמו במרכז ישראל," אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, לשעבר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, עם קבלת התרומה.
"הפקולטה לרפואה בגליל מכשירה את דור העתיד של הרופאים והמדענים יחד עם חינוכם לערכי מחויבות חברתית, תודתי והוקרתי למשפחת עזריאלי על התמיכה העצומה בפקולטה ועל האמון בעתיד הפקולטה כמוסד מדעי-רפואי מוביל עם מחויבות לפיתוח הגליל" אמר פרופ' רן טור-כספא, דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בגליל.
פרופ' הרשקוביץ יכריז על התרומה רשמית ביום שני בערב, 18 במאי, בטקס חגיגי לציון 60 שנים לאוניברסיטת בר-אילן ובו גם יוענק תואר דוקטור לשם כבוד לשורת אישים ובהם נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין. ד"ר נעמי עזריאלי גב' דנה עזריאלי, ואיתם ד"ר מרדכי ד. כץ יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, יניחו את גלימת הדוקטור על כתפיו של נשיא המדינה.
קרן עזריאלי הוקמה ב-1989 ע"י דוד עזריאלי ז"ל, יזם, איש עסקים ופילנתרופ בעל חזון, שהיה מחויב לעזור בהשגת חינוך איכותי במקביל לבניית המדינה שאהב כל כך. הקרן תומכת ומפעילה מגוון יוזמות ותוכניות בתחום המחקר המדעי והרפואי, לימודי שואה, אדריכלות ואמנויות ומקדמת מצוינות בחינוך וגישה לחינוך.

דילוג לתוכן