תרופה חדשה לחולי סרטן המעי הגס

הצלחת ניסוי בתרופה חדשה לחולים סופניים בסרטן המעי הגס. דרושים חולים להשתתפות במחקר עולמי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבדיקות דם
תרופות. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Mk2010

הצלחת תרופת סטיווארגה בהארכת חיי חולים סופניים בסרטן המעי הגס. חברת התרופות מגייסת חולים נוספים.

בשורה לחולי סרטן המעי הגס במצב סופני: ניסויים מוצלחים שנערכו בתרופה חדשה בקרב מאות חולים בעולם הוכיחו כי לתרופה אפקט משמעותי בהארכת תוחלת החיים של החולים מ-5 חודשים בממוצע ל-6.4 חודשים. 

לאחר הצלחה של הניסוי של יצרנית התרופות באייר BAYER לבחינת יעילות התרופה רגורפניב– סטיווארגה regorafenib לטיפול בסרטן המעי הגס הופסק ניסוי המשך של התרופה (מפאת חוסר אתיות לתת לאנשים בקבוצת הביקורת תרופת דמה-פלסבו כאשר ברור כבר שהתרופה מסייעת) והוגשו בקשות לאישור מזורז של התרופה. כמו כן הוחל במחקר רחב היקף בעולם לבדיקת תוצאות השימוש בתרופה.

במסגרת זאת חברת באייר ישראל מגייסת חולי סרטן מעי גס במצב סופני להשתתפות במחקר העולמי. לשם השתתפות במחקר על המטופל לפנות לרופא האונקולוג שלו על מנת להבעיר את פרטיו למרפאות האונקולוגיות ברחבי הארץ בבית החולים המשתתפים במחקר וביניהם בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בית החולים איכילוב- המרכז הרפואי תל אביב, בית החולים בילינסון – בפתח תקווה (מרכז רפואי רבין) והקריה הרפואית רמב"ם בחיפה.

התרופה היא אורלית והיא ניטלת דרך הפה באמצעות טבליות. התרופה מבוססת על פעילות במספר אפיקי מלחמה בסרטן: הראשית- פגיעה בתאי הסרטן עצמם, ובנוסף פגיעה בתאים סביב הגידול הסרטני שמסייעים להתפתחות הסרטן, ופגיעה בהתפתחות כלי דם המעבירים מזון ואפשרים התפתחות של תאי הסרטן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן