תרופה מוצלחת לאי ספיקת לב- תאי גזע עובריים

הצלחה בהליך רפואי לטיפול אי ספיקת לב- באמצעות תאי גזע עובריים

סובלים מאי ספיקת לב? טיפול בתרופה חדשה שבה מבוצעת השתלת תאי גזע עובריים ללב עשויה לשפר מאד את איכות חייכם, את תפקודכם ואת הסיכון להתקף לב או מוות מאירוע לב, כך לפי ממצאי ממצאי מחקר שפורסמו השבוע בכנס האיגוד האמריקאי לרפואת לב.

ממצאי המחקר שלו הייתה שותפה גם חברת התרופות טבע, העלו כי השלב השני במחקר שבו נוסה הטיפול המזובלסטי של השתלת תאי גזע עובריים לליבם של חולים, הצביע על תוצאות חיוביות ביותר ב-45 חולים שסבלו מאי ספיקת לב בהשוואה ל15 החולים בקבוצת הביקורת של המחקר.

מן הממצאים עולה כי התרופה Revascor™המבוססת תרפיה בתאי גזע עובריים, Mesoblast’s proprietary Mesenchymal Precursor Cell (MPC) נמצאה בטוחה לשימוש בכל המינונים של הבדיקה ולא גרמה לנבדקים תגובה אימונולוגית של מערכת החיסונית כלומר מערכת החיסון של הנבדקים לא דחתה את השתל של תאי הגזע העובריים של הלב שניטלו מתאי של תורמים אחרים מתוך מטרה שיעוררו צמיחה של תאי לב חדשים בליבם של החולים שתפקוד הלב שלהם פגוע.

עוד עולה כי הטיפול הפחית באופן משמעותי את שיעורי התמותה מהתקף לב של הנבדקים שקיבלו אותה וכן הפחיתה את השכיחות של מקרי הלב אצל המטופלים, במשך תקופת המעקב אחרי החולים שארכה 22 חודשים.

מן הממצאים מעלים החוקרים כי שימוש בטיפול זה באמצעות תאי גזע, בקרב נבדקים שקיבלו מינון גבוה מן התרופה התאית הביא לתוצאות חריגות כך שמי שנכלל בקבוצת הניסוי שהשתמש במינון גבוה יותר של התרופה “זכה” להגנה מלאה מאירועי לב ואשפוז בבית חולים במשך תקופה של 18 חודשי מעקב.

מעבר לבשורות המרגשות בנושא הפחתת הסיכון למחלת לב, עולה מן הממצאים מסקנה מבטיחה נוספת ולפיה תוצאות המחקר העלו כי נבדקים שעשו שימוש בתרופה זו נהנו משיפור באיכות חייהם הקשור לשיפור תפקוד הלב כך שספיקת הלב השתפרה והיכולת הפונקציונלית של הנבדקים ללכת למרחקים ולבצע פעילות השתפרה.