פייזר: התרופה לקורונה יעילה ב89%. ישראל תרכוש?

חברת התרופות פייזר הודיעה כי על פי ממצאי הניסויים, התרופה החדשה שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעילה ב89% במניעת מוות ואשפוזים בחולי קורונה בסיכון.

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
פייזר מפרסמת נתונים על יעילות התרופה נגד קורונה של 89% במניעת מוות ואשפוז אצל חולים בקבוצת סיכון לקורונה. צילום: Michal Jarmoluk Pixbay

חברת התרופות פייזר הודיעה כי על פי ממצאי הניסויים, התרופה החדשה שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעילה ב89% במניעת מוות ואשפוזים בחולי קורונה בסיכון. ממשלת ישראל שוקלת רכישה. 

חברת פייזר הודיעה בסוף השבוע שתוצאות התרופה נגד קורונה מעידות על יעילות גבוהה. פייזר הודיעה בשישי כי התרופה שפיתחה מונעת תחלואה קשה בחולים בסיכון. זאת כאשר החולים לוקחים את התרופה מיד כשמופיעים תסמינים ראשונים של המחלה.

עוד מסרו מפייזר שמחקרם הוכיח שלתרופתה שפיתחו יעילות של 89 אחוזים למנוע מוות ואשפוז בחולים בסיכון. ממצאי המחקר המלאים לא פורסמו. המחקר התבסס על נתונים ממעל 1200 נבדקים מבוגרים ברחבי ארצות הברית.

תרופה זו של פייזר Paxlovid פקסלוביד, מצטרפת לתרופת מולנופירביר של חברת מרק. חברת מרק פרסמה לפני מספר שבועות את התוצאות לגבי יעילות תרופתה. מהנתונים עלה שמולנופירביר הייתה בעלת 50% יעילות במניעת אשפוזים.

ארצות הברית רכשה. ממשלת ישראל שוקלת רכישה

נשיא ארצות הברית הודיע כי הממשל האמריקאי כבר שריין כמות עבור אזרחי ארצות הברית מתרופת פייזר. לדברי הנשיא ביידן, התרופה של פייזר עשויה להפחית באופן ניכר את התחלואה והמוות בקרב חולי הקורונה.

בתוך כך הודיע ראש ממשלת ישראל על בחינת רכישת התרופות לטיפול הקורונה גם לאזרחי ישראלי. ראש הממשלה נפתלי בנט ציין בישיבת הממשלה כי ביקש מהגורמים האחראים על כך במערכת הבריאות הישראלי לבחון לעומקה את ההחלטה לגבי התרופה שפיתחה פייזר. לנוכח החלטה זו יבחן רכש אפשרי של התרופה עבור מדינת ישראל. לדברי ראש הממשלה, מידה והתרופה תאושר לשימוש, הדבר יספק כלי נוסף בניהולה של מגיפת הקורונה לצד בדיקות נגישות וחיסונים לכל.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן