יעילות תרופות כגון ויאגרה ולויטרה-לשיפור האון הגברי

מהי מידת היעילות של טיפולים הורמונליים ותרופות כגון ויאגרה ולויטרה-לשיפור האון הגברי ? יעילות תרופות וטיפולים הורמונליים לשיפור התפקוד

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורגיל הזהב
גלולות לשיפור התפקוד המיני. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by-sa. מאת: Itayba

מחקר מטא-אנליזה שבחן תוצאות של מחקרים טיפוליים לבעיות זיקפה מצא כי תרופות המעכבות את האנזים פוספו-די-אסטרז מסוג 5, 5- PDE – תרופות לשיפור כוח הגברא הידועות בשמות המסחריים- לויטרה, סיאליס וכן ויאגרה אכן אפקטיביות בטיפול באימפוטנציה ובבעיות באון הגברי.

המחקר שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine בוצע על מנת להעמיק בבחינת התועלת והנזק הטמון בטיפולים תרופתיים וטיפוליים הורמונליים לבעיות זיקפה Erectile Dysfunction-ED.

המחקר ניסה להעריך את היעילות והנזקים הנגרמים למטופל הנוטל דרך הפה- תרופות מעכבות אנזים פוספו-די-אסטרז מסוג 5, (מוכרות לציבור לויטרה, סיאליס וכן ויאגרה) וטיפולים הורמונליים לבעיות זיקפה ולהעריך את ההשפעה של מדידת רמות ההורמון בדם.

יעילות תרופות כגון ויאגרה, סיאליס ולויטרה- וטיפולים הורמונליים לשיפור האון המיני הגברי

ממצאי המחקר מצביעים על כך שבטווח הקצר של עד 12 שבועות, תרופות אלה לשיפור בעיות אין אונות אכן משפרות את כוח הגברא וניכר כי בקרב הגברים הנוטלים אותן חל שיפור בזיקפה ובתפקוד המיני בהשוואה לתרופות דמה (פלסבו). המטופלים שהשתמשו בכדורים בתרופות מעכבות phospho- diesterase-5 חל שיפור בתפקוד בקיום יחסי מין בשיעור של 69% אחוזים בעוד שבאנשים שקיבלו תרופות דמה חל שיפור של 35% בלבד. אחוז הגברים שדיווחו על שיפור באיכות אירועי הזיקפה שחוו, היה גבוה יותר בקרב הגברים שהשתמשו בתרופות אלה (בטווח שבין 67% ל89%) בהשוואה לאלה שהשתמשו בתרופות דמה-פלסבו (בטווח שבין 27% ל35% בלבד).

בקרב המטופלים שעשו שימוש בתרופות אלה, נמצאו תופעות לוואי בשיעורים ניכר בהשוואה לאנשים שנטלו תרופות דמה.

לעומת התוצאות החד משמעיות שעלו מניתוח השימוש בתרופות לאימפוטנציה ובעיות תפקוד מיני- הערכות ההשפעה הטיפולים ההורמונליים לא היו חד משמעיות.

קישור למחקר אודות אפקטיביות טיפולים הורמונליים ותרופתיים לשיפור התפקוד המיני

דילוג לתוכן