10 תרופות טבעיות לדלקת חניכיים

10 תרופות טבעיות לדלקת חניכיים : אילו טיפולים טבעיים לדלקות חניכיים ודרכים טבעיות להפחתת כאבי חניכיים וזיהום קיימות כתרופות סבתא מקובלות במקביל לאבחון וטיפול הרפואי בחניכיים.

שי לביא

עודכן בתאריך

רופאי שיניים
תרופות סבתא ודרכים טבעיות לטיפול בדלקות חניכיים במקביל לקבלת אבחון וטיפול רפואי. צילום: Pixabay scym

זיהום ודלקתיות בחניכיים מצריכים בדיקה וליווי רפואי אך רבים מבקשים להעזר ברפואה משלימה לצד הטיפול בדלקות חניכיים לצד הטיפול הרפואי. לכן, אספנו ותארנו בפניכם 10 תרופות טבעיות ודרכים שבאמצעותן ניתן להקל על כאבי חניכיים, להפחית את הזיהום עד לקבלת אבחון וטיפול רפואי יסודי של רופא שיניים או מומחה בבריאות החניכיים.

משימוש בשמנים אתריים, דבש, שמן קוקוס, ועד מרווה ומי מלח, הדרכים הטבעיות המתוארות בפניכם ברובן לא הוכחו קלינית כמסייעות לבריאות החניכיים, לשיקומן או לריפוי דלקות. בנוסף, חשוב לזכור שגם אם תרופת סבתא או טיפול טבעי אחר בחניכיים מודלקות מסייע להפחתת הכאב, עדיין חשוב לקבל אבחון וייעוץ רפואי. חשוב להוועץ ברופא שיניים לאבחון הגורמים לדלקת החניכיים או החור בשן ולא לתור אחר פתרונות טבעיים ותרופות סבתא לדלקות חניכיים כדרך להיפטר מהבעיה ומהכאב.

רבים נוטים להשתמש בתרופות סבתא או פתרונות טבעיים לחניכיים מודלקות או לבעיות רפואיות אחרות. עם זאת מדובר בטעות שכיחה הגורמת לעיתים לנזקים. זאת משום שהטיפול בתסמיני הבעיה ושיכוך כאבים למשל לא מצביע על טיפול יסודי בבעיית השורש שהובילה למחלה.

עם זאת, תרופות טבעיות לטיפול בכאבי חניכיים וזיהום לצד קבלת מענה רפואי של אבחון וטיפול עשויים להועיל. לדוגמה גרגור מי מלח שעשוי להפחית את הדלקתיות בחלל הפה.

אולי יעניין אותך גם:

יחד עם זאת יש להוועץ ברופא השיניים ולהציג  בפניו את התרופות הטבעיות, השיטות ותרופות הסבתא לחניכיים שברצונכם להשתמש בהן במקביל לטיפול או לאחריו על מנת לקבל מענה להתאמתם למצבכם הרפואי ולטיפול הנערך לבעיה.

10 תרופות טבעיות לדלקת חניכיים

לפניכם 10 תרופות סבתא לבעיות חניכיים ודרכי טיפול טבעיות בכאבי חניכיים הנפוצים ברשת וברפואה העממית :

  1. גירגור מי מלח. הכנת שטיפת מי מלח וגירגור שלהם ידוע כתרופת סבתא נפוצה במיוחד להפחתת כאבי חניכיים ולדלקתיות בפה פתרון עד שמגיעים לטיפול רפואי.
  2. גרגור מים ובתוכם דבש, 10 טיפות לימון, עלי מנטה ועלי נענע טחונים במים כתרופת סבתא למי פה מועילים.
  3. תה צמחים עם שמן אתרי. ברפואה העממית יש החולטים כף ארניקה ושורש שבטבט במשך 15 דקות. לאחר הסינון מוסיפים 4 טיפות שמן מרווה, מערבבים ומשתמשים כשטיפת פה.  יש המוסיפים וחולטים מספר עלי עץ מנגו.
  4. שיטת Oil Pulling להעברת שמן קוקוס בין השיניים תוך העברת השמן על החניכיים לחיזוק החניכיים והשיניים.
  5. מי פה שמכינים מחליטה של שורש חלמית.
  6. שייק המכיל שן שום גדולה, ברוקולי, מים, שמן קוקוס ופירות יער עשויים לסייע על פי המלצות רפואה עממית מסוימות לשיפור בריאות הפה והחניכיים.
  7. שתיית תה גרניום המופק מחליטת מים רותחים עם מספר עלי צמח הגרניום.
  8. תערובת 3/4 כוס מים עם שתי כפות דבש, כפית חומץ ו-5 טיפות שמן לבנדר עשויה לשמש למי פה מועילים.
  9. מריחת שמן ציפורן מעורבב בשמן קוקוס על החניכיים.
  10. שימוש במי פה המכילים 2 טיפות שמן עץ התה ו-2 טיפות שמן ציפורן בשמש קוקוס. אפשר להשתמש בשמן קיק ושמן קמפור.

גם לפי המלצות הרפואה העממית, מדגישים כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי. כמו כן מדגישים כי חשוב להשתמש במינונים קטנים ביותר של החומרים הללו כדי לבדוק את תגובת הגוף לרכיבים הפעילים בהם. למשל כאמצעי זהירות מפני צריבה של שמנים אתריים או אלרגיה.

דילוג לתוכן